וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלאח: "הפרויקט הציוני יסתיים בטורקיה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.6.2010 / 16:23

מאות בני אדם קיבלו באום אל-פחם את פניהם של ארבעת עצורי המשט ששוחררו ממעצר. השייח' ראאד סלאח: "לעזה יגיעו גם משט שני ושלישי. עתיד אל-אקצא כרוך בעתידה של איסטנבול"

בכר שינאווי

(צילום: שינאווי בכר, זום אאוט הפקות, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

מאות בני אדם באום אל-פחם קיבלו בצהריים (חמישי) את פניהם של ארבעת בכירי ההנהגה הערבית בישראל שהשתתפו במשט לעזה ושוחררו היום ממעצר. בנאומו בפני האנשים אמר ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראאד סלאח, כי "הפרויקט הציוני, שאותו הרצל רצה להתחיל בטורקיה, יסתיים בטורקיה".

מלבד השייח' סלאח שוחררו ממעצר גם ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית חמאד אבו דעאבס, יו"ר הוועדה העליונה של ערביי ישראל מוחמד זידאן והפעילה הפוליטית לובנה מסארווה.

"לא נעצרנו על ידי כוחות צה"ל אלא נחטפנו על ידי כוחות צה"ל", הוסיף השייח' סלאח בנאומו בפני ההמון. "איננו שמחים היום. השמחה תגיע רק כשהמצור על עזה יישבר, רק כשתקום המדינה הפלסטינית שבירתה ירושלים". הוא האשים את ממשלת ישראל בביצוע פשע בינלאומי נגד פעילי המשט והבהיר כי יגיעו לעזה "ללא ספק גם משט שני ומשט שלישי וכן הלאה וכן הלאה".

סלאח אמר עוד כי "דם השהידים על 'משט החירות' נושא מסר חשוב והוא - הדם הפלסטיני התערבב עם הדם הטורקי. עתידה של איסטנבול כרוך בעתידה של ירושלים ואל-אקצא".

מוקדם יותר היום טען סלאח במהלך הדיון בתנאי שחרורו כי חיילי צה"ל ניסו להתנקש בחייו. "התברר לנו שהיה חייל שירה על אדם שהיה דומה לי. הוא ניסה להתנקש בי", אמר סלאח.

מוחמד זידאן, שהשתתף אף הוא במשט, האשים את ישראל בהשתלטות על הספינה "בלב ים, כשהיא מפרה את כל החוקים הבינלאומיים". הוא קרא לטורקיה "לנקוט עמדה ברורה ולהעניש את ישראל על מה שהיא עשתה". ח"כ חנין זועבי, שהשתתפה אף היא במשט לעזה, אמרה בנאומה שהספינות שהשתתפו במשט הצליחו להעלות את נושא המצור על רצועת עזה לסדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully