וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם דרום אפריקה מחזירה את שגרירה בישראל

3.6.2010 / 16:01

המחאה העולמית נגד ישראל בעקבות אירועי ההשתלטות על המשט לעזה לא מפסיקה. דרום אפריקה הודיעה היום כי היא מחזירה את שגרירה בישראל. משרד החוץ: "ישראל מביעה צער ואכזבה"

דרום אפריקה הודיעה היום (רביעי) כי החליטה להחזיר את שגרירה בישראל, ישמעאל קובליה. במכתב שנשלח מטעמה למשרד החוץ, נכתב כי הסיבה להחזרת השגריר היא, "התקיפה על המשט שמנע סיוע הומניטרי לעזה. אנו מגנים את ההתקפה בצורה החריפה ביותר. לדעתנו הדבר הזה מוריד את תהליך השלום מהפסים. בהחזרת השגריר, אנו מבקשים לשלוח מסר חזק של גינוי לממשלת ישראל".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה להחלטתה של דרום אפריקה כי "ישראל מביעה צער ואכזבה מהצעד של ממשלת דרום אפריקה. מוטב היה לו אלה המותחים ביקורת על ישראל היו מטיחים ביקורתם בפורעים תומכי הטרור מהמשט, שבינם לבין הומניות אין דבר וחצי דבר".

מנהיגי הקהילה היהודית בדרום אפריקה הביעו צער על ההחלטה. לדבריהם, "החלטתה של ממשלת דרום אפריקה להחזיר באופן זמני את השגריר בחזרה מישראל בתגובה לתקרית, הגיעה טרם זמנה והיא אינה הולמת. מנהיגי הקהילה היהודית מצרים על כך שדרום אפריקה לפי כך היא המדינה היחידה, מלבד טורקיה, שנקטה בצעד כה קיצוני ולא מידתי, למרות שלא היתה מעורבת ישירות בעניין. ביקשנו פגישה עם ממשלת דרום אפריקה על מנת לקבל הבהרות בנוגע להיגיון שמאחורי ההחלטה".

דרום אפריקה אינה היחידה שהחזירה את שגרירה בעקבות אירוע ההשתלטות של צה"ל על ספינות המשט לעזה, בו נהרגו 9 בני אדם. מייד לאחר ההשתלטות על הספינות הודיעה טורקיה כי היא מחזירה את שגרירה בישראל. היום הגיע השגריר אוגוז צ'ליקול לאיסטנבול.

אתמול הודיעה גם ניקרגואה כי החליטה לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל. רוסאריו מוריליו, רעייתו של נשיא ניקרגואה דניאל אורטגה, המשמשת גם כדוברת הממשל במנגואה, מסרה בהודעה קצרה הנוגעת להחלטה כי "ניקרגואה החליטה להשעות מהיום את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל". בהודעה נכתב עוד כי "ממשלת ניקרגואה סבורה שההשתלטות על ספינות המשט מהווה התקפה בלתי חוקית והפרה בוטה של החוק הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully