וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו נשארים בארץ

נורית אמיתי

3.6.2010 / 13:42

אזהרות המסע לטורקיה גרמו לזינוק במחירי הנופשים בארץ. נורית אמיתי מציעה לממשלה להחליט לבטל הקיץ את המע"מ על חופשות, כדי שהשנה נטייל בישראל

מזה שנים רבות התרגלנו לצאת לנופשונים וחופשות בטורקיה, בסגנון הקלאב והכל כלול ובזיל הזול, בטח יחסית לחופשות בישראל. ככה הישראלי הממוצע ממצה את המחיר מוזל, באכילה בשפע תוך כדי בטן-גב מול שמש וים. עם זאת, סוד גלוי הוא כי מאז שראש ממשלת טורקיה ארדואן נקט עמדה לוחמנית ומתלהמת כלפי ישראל, הפכה מדינתו למקום שישראלים אינם רצויים בו.

ואכן, ובעיקר בימים האחרונים, בעקבות פעולת צה"ל וההשתלטות על המשט לרצועת עזה, הוציא המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע מעודכנת, על פיה חייבים ישראלים להימנע מנסיעה לטורקיה עד שיתבהר המצב. אם לא די בכך, הרי שאזהרת המסע קבעה כי גם ישראלים הנמצאים בטורקיה נדרשים להישאר בבתיהם, להימנע משהייה במרכזי הערים ובמקומות שבהם מתקיימות הפגנות נגד ישראל ולעקוב אחרי ההתפתחויות.

לאחר הודעת אזהרה כזו, ועל רקע התמונות המרתיעות באמצעי התקשורת והקהל הזועם שצר על נציגות ישראל בטורקיה, ההתלבטות אם לטוס לטורקיה או לא מקבלת משמעות המעידה על סכנה ממשית. יוצא אפוא, שככל הנראה בקיץ הזה יותר אנשים ייסעו למקומות אחרים ואלו שידם אינה משגת - יאלצו לנפוש כאן, בישראל.

חום יולי אוגוסט

בינתיים, כמו בכל כלכלה מערבית, גם בישראל סוכני הנסיעות הבינו כי זה בדיוק המקום והזמן להגדיל את סיכוייהם להרוויח יותר. על פי מדורי הכלכלה המחירים כבר מזנקים. לכך מתווספת העובדה שתכף החופשה הגדולה מגיעה, ואחריה חודש אוגוסט ופסקי הזמן מעבודה. אז מה עושים? שהרי מצד אחד, לא כל אחד מאיתנו רוצה לתת יד לתשלומים מופקעים לכאורה, ומצד שני, לא מוצאים חופשה חלופית במחיר כדאי.

במצבים שכאלה, רשויות המדינה צריכות לתת יד ולסייע לחופשים בתחומי מדינת ישראל. כיצד? ראשית ללא לגבות מע''מ לנופשים בארץ ולהסיר מדמי ההבראה את החיוב במס הכנסה. רצוי, בנוסף, לפנות לרשות הטבע והגנים הלאומיים כדי שאלו יפחיתו בעלות הכניסה לאתריהם וכך גם למוזיאונים הממוזגים ויתר אתרי המורשת. ואתה שר האוצר – צא לציבור ותכריז כי זו צריכה להיות התרומה של מדינת ישראל לאזרחיה, כמו גם לפרויקט המורשת של ראש הממשלה והקלה על המעוניינים להשתמש במדינת ישראל כאתר תיירות ונופש בקיץ 2010.

במקביל, יש מקום לגייס את בעלי הצימרים והמלונות למשימה הלאומית ולכווץ טיפ-טיפה את המחירים כדי לאפשר רכישה קלה וכדאית של חבילות נופש ותיירות מתוצרת הארץ ובמתחם גבולות המדינה.

בואו הביתה

זו גם העת לקרוא לתרמילאים לשוב ולטייל ברחבי ישראל, במקום במחוזות עלומים בקצה הגלובוס. יש פה בורסת נופים מדהימים, מכתשים בנגב וים המלח, הצפון המדהים על מסלולי ההליכה שבו, הנחלים והמערות, וכמובן רמת הגולן. הירדן, בהשוואה לנהרות אחרים בעולם, בוודאי אינו מרשים וגם החרמון והרים אחרים אינם יכולים להתחרות בתוצרת חוץ, אבל שווה לנסות, כי בכל זאת יש משהו בתוצרת כחול לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully