וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר בן אליעזר: תומך בחקירה בינ"ל על המשט

3.6.2010 / 12:33

שר התמ"ת תקף בחריפות את מערך ההסברה הישראלי וקרא להקים ועדת חקירה בינלאומית לבחינת אירועי המשט לעזה. "אין לנו מה להסתיר", אמר

הדרישה להקמת ועדת חקירה בינלאומית חלחלה לישראל, וכעת יש לפחות שר בכיר אחד שתומך בהקמת ועדה כזו: בישיבת פורום "שרינו" של העבודה, אמר הבוקר (חמישי) שר התמ"ת בנימין בן אליעזר כי יש להקים ועדת חקירה בינלאומית כדי להרגיע את הביקורת העולמית. "אין לנו מה להסתיר", הוא קבע. בן אליעזר תקף בחריפות את מערך ההסברה הישראלי ואמר: "ההסברה נכשלה כישלון שלא ידענו כמוהו".

אתמול קראה מועצת זכויות האדם של האו"ם להקים צוות בדיקה עצמאי לחקירת אירועי השתלטות צה"ל על ספינות המשט לרצועת עזה.

משרד החוץ מסר בתגובה כי "המועצה המתקראת 'זכויות אדם' המיטה על עצמה חרפה פעם נוספת, כאשר בהמשיכה להתעלם מבעיות של זכויות אדם בכל העולם, היא חוזרת ומתמקדת פעם אחר פעם בישראל, כמו לווייתן שמתעקש להתאבד ולעלות על החוף. למועצה הזו לא נותרה אפילו מעט אמינות שאותה היא יכולה לאבד. עד כדי כך היא הגחיכה את עצמה בעיני כל ארגוני זכויות האדם. משום מה, כשהדברים נוגעים לישראל, מתאחדים כל מבקרי המועצה ומלמדים עליה זכות בלהט מתחסד וצבוע".

"לא לתקוף את ההסברה"

הלילה אמר שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין בראיון ל"וואלה! חדשות" כי השחרור המאוחר של התמונות מההשתלטות על ספינת "מרמרה" במשט לעזה הוא מחדל שהזיק לישראל. עם זאת, אדלשטיין סירב לתלות את האשמה בנושא בדובר צה"ל. לדבריו, בעקבות הבעייתיות שהתגלתה בנושא ההסברה, צריך להפיק שלושה לקחים, שאחד מהם הוא שחרור הבירוקרטיה.

לקח נוסף שיש להפיק לטענתו הוא הידוק התיאום בין גופי ההסברה השונים וביצוע תרגילים לפני אירועים בעלי פוטנציאל נפיץ. ואילו הלקח השלישי שאדלשטיין טוען שיש להפיק מכשל ההסברה באירוע, הוא פיתוח אסטרטגיית הסברה לטווח ארוך.

לשכת שר הביטחון התייחסה אף היא לטענות שהועלו כלפי ההסברה הישראלית בעקבות אירועי המשט. מהלשכה נמסר כי "שר הביטחון ברק אמר כי אין שום הצדקה לתקוף את פעילות מערך ההסברה הישראלי". לדבריו, "גם אם אנחנו לא אוהבים את הדברים שמתפרסמים בתקשורת העולמית בעניין המשט, אנחנו צריכים להבין כי מקרה מסובך גורם להגנה עליו להיות קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully