וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוצר בשנתיים עונש המאסר של "דוקטור צהבת"

3.6.2010 / 10:06

ביהמ"ש העליון הפחית שנתיים מעונשו של ד"ר סרגיי פונטוס שהורשע בהדבקת מטופליו בצהבת. השופטים החליטו להקל בעונשו בשל היעדר עבר פלילי והעובדה שחי חיים נורמטיביים עד שהתמכר לסמים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט העליון הפחית הבוקר (חמישי) שנתיים מעונשו של ד"ר סרגיי פונטוס, רופא מרדים בבית החולים סורוקה שנידון ל-12 שנות מאסר לאחר שהורשע בהדבקת מטופלים בצהבת C שבה חלה בעצמו. פונטוס הורשע בביצוע 25 עבירות של חבלה חמורה, בהפצת מחלה במזיד ובאחזקה ושימוש בסם לצריכה עצמית.

השופטים דחו את טענותיו של ד"ר פונטוס, לפיהן החולים נדבקו ממקור אחר. "השערותיו החלופיות של המערער רחוקות מאוד, והסיכוי לקיומן קלוש ביותר, ולעומת זאת הסיכוי כי המערער הוא המדביק - גבוה ביותר, על פי הראיות", כתב השופט אליקים רובינשטיין בפסק הדין.

הוא הוסיף כי "חטא הפזיזות הוא התשובה לטענה כי כרופא לא ייתכן שהמערער פעל להזיק לזולת. השאלה אינה אם פעל מתוך מגמה להזיק. השאלה היא אם פעולותיו המודעות היו כאלה שברור היה לו כי יוכלו להזיק. וכך היה, ובדרגה גבוהה במיוחד של פזיזות משברופא אל מול מטופליו עסקינן".

"פגיעה קשה ומסוכנת"

השופט רובינשטיין הבהיר, כי פונטוס "שנשבע להקדיש עצמו לעזרה וטיפול בחולים, פגע בבריאות חלק מחוליו – שנתנו בו אמונם – פגיעה קשה ומסוכנת. פגיעות המחלה שבהן הודבקו המטופלים הן חמורות, והנדבקים מן המערער שנמצאו כשירים לקבלת טיפול נאלצו לעבור טיפולים קשים ומפרכים, ולגבי חלק מן החולים אין סיכויי ההחלמה ברורים. נפגע ערך קדושת החיים, המוגן חוקתית, ואין להקל בכך ראש כל עיקר".

למרות הדברים הקשים, השופטים החליטו להקל בעונשו, שהוא גבוה במיוחד ביחס לעונשים המוטלים על רופאים בגין רשלנות. זאת בשל היעדר עבר פלילי והעובדה שחי חיים נורמטיביים עד שהתמכר לסמים ופגע בעצמו ובמשפחתו.

פונטוס, שעבד כרופא מרדים בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, הואשם בהדבקת 25 ממטופליו בצהבת נגיפית מסוג C, לאחר שנהג להזריק למטופלים סמי הרדמה במזרק שבו השתמש כדי להזריק סמי הרדמה לעצמו. בנוסף הוא הורשע בגניבה בידי עובד, בעבירות מרמה והפרת אמונים בתאגיד, מעשה פזיזות ורשלנות, הדחה בחקירה והפרת הוראה חוקית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully