וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: עלייה במספר הילדים שהותקפו מינית

גיל סימה

3.6.2010 / 2:07

על פי נתוני איגוד המסייע לנפגעי תקיפה מינית, חלה עלייה של 4% במספר הילדים שהותקפו מינית בשנת 2009 בישראל עם 7,500 תלונות נוספות. "הנתונים צריכים להדיר שינה מעיני כולנו"

אונס קבוצתי, בעילת קטינות והטרדות מיניות בעבודה הם אולי הנתונים היותר בולטים העולים מדו"ח מיוחד שהכין איגוד מרכזי הסיוע לפגיעה מינית אשר הוגש אמש (רביעי) ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין.

לא פחות מ-7,500 פניות חדשות הצטרפו השנה לעשרות אלפי המקרים, המדווחים כי גם שנת 2009 היתה מהקשות בכל הקשור לנפגעי תקיפות מיניות כשבסך הכול מדובר על עליה של 4% בפגיעות המיניות שכוונו נגד ילדים ועליה זהה בדיווחים על מקרי אונס וניסיון אונס.

מנתוני הדו"ח עולה כי ככל שגיל המתלונן צעיר יותר, כך גם מספר הפניות למרכזי הסיוע גדול יותר. כך למשל, כ-1,800 פניות חדשות מצד ילדים עד גיל 12 דיווחו על כך שנהפכו לקורבן לאחר פגיעה מינית שעברו במהלך שנה זו. יחד עם זאת, מדווחים באיגוד, ולמרות הגידול בפניות שנעשו אליהם, מספר התלונות המוגשות למשטרה קטן ולמעשה פחות משליש מהן עושות כך, נתון המהווה ירידה ממה שדווח בשנה קודם לכן.

נתון בולט ומשמעותי נוסף הבא לידי ביטוי בדו"ח הוא אחוז הפגיעות המיניות הנעשה בתוך המשפחה כשבמרכזי הסיוע מדגישים כי לאור ניסיונם מדובר ב"טיפה בים". "הבושה המלווה את בני המשפחה המגלים שזה קרה אצלם, בקן הפרטי בקרבם, גורמת לא פעם להדחיק את הפגיעה המינית שנעשתה וברבים מן המקרים גם לא לדווח עליה", אומרים אנשי המקצוע באיגוד מרכזי הסיוע.

"זוהי מגמה נמשכת והולכת של עליה בדיווחים על פגיעות מיניות בקטינים ועלייה במקרי האונס, שמעידה על כך שילדים ובני נוער חשופים באופן דרמטי יותר לפגיעות מיניות", אומרת מיכל רוזין, מנכ"לית האיגוד. "הנתונים צריכים להדיר שינה מעיני כולנו", היא מוסיפה, "למערכות המדינה יש את הכלים והיכולת לזהות ולאתר את הנפגעים בכדי להפסיק את הפגיעה ולהעניק לנפגעים ולנפגעות את הטיפול הראוי".

באגוד מרכזי הסיוע מדגישים כי הפגיעה המינית כוללת לא רק את אחוז הנשים אלא גם את אוכלוסיית הגברים הפונה למרכזים השונים ומדווחת על פגיעות מיניות הנעשות בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully