וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: המתקפה על ישראל - צביעות של העולם

2.6.2010 / 22:16

ראש הממשלה נתניהו הגן בנחרצות על פעולת צה"ל לעצירת המשט לעזה. בנאום מיוחד שנשא הוא הבהיר: "זו לא היתה ספינת אהבה, אלא ספינת שנאה. אנחנו מצטערים על אובדן החיים, אך החיילים שלנו היו בסכנה והגנו על עצמם מפני לינץ'"

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

"זו לא היתה ספינת אהבה, אלא ספינת שנאה. זה לא היה משט של שלום, אלא משט של תומכי טרור. אנחנו כמובן מצטערים על אובדן החיים, אבל החיילים שלנו היו בסכנת חיים והגנו על עצמם מפני לינץ". כך אמר הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ביחס להשתלטות צה"ל על ספינות משט הסיוע לרצועת עזה, במהלכה נהרגו תשעה בני אדם.

"אני רוצה לשאול אתכם משהו", אמר נתניהו בהצהרה מיוחדת שנשא במשרד ראש הממשלה בירושלים. "אלה פעילי שלום? אלה תומכי טרור קיצוניים ואלימים. אני חייב לציין שחיילי צה"ל הגנו על חייהם בגבורה, באומץ לב, באיפוק שאין שני לו, ואני גאה בהם. אני שואל את עצמי מה היו עושים חיילים של מדינות דמוקרטיות אחרות. הם היו במקרה הטוב נוהגים באותה דרך. אני מעריך שבהרבה מקרים היו עושים מעבר לכך".

עוד הצהיר ראש הממשלה, כי "מדינת ישראל עומדת בפני מתקפת צביעות בינלאומית, ולא בפעם הראשונה. מטרת הסגר הימי היא למנוע מנשק להיכנס לעזה. מטרת המשט היתה לשבור את הסגר הימי. על כל אונייה אפשר להבריח אין סוף אמצעי לחימה. חובתנו היא לבדוק כל אנייה לעזה, להוציא את הנשק ולאפשר לסחורה אחרת להיכנס".

"אני רוצה להבהיר לאזרחי ישראל והעולם מה המשמעות אם לא נעשה את זה", אמר נתניהו. "המשמעות והתוצאה היא נמל אירני בים התיכון בעזה, קרוב לתל אביב. זו משמעות הרסנית לכל אזרח ואזרח בישראל. זה איום ממשי על ביטחון ישראל. אני אומר לכם וגם לידידנו ולמדינות שמבקרות אותנו: נמל אירני בים התיכון יהווה איום ממשי על מדינות אירופה ומדינות רבות אחרות. על כן אנו נאלצים לעצור ולבדוק כל ספינה שמיועדת לעזה".

ראש הממשלה הוסיף: "אני מצטער לומר שאצל רבים בקהילה הבינלאומית שום הוכחות אינן נדרשות. ישראל אשמה, עד שיוכח שהיא לא אשמה. אומרים שלישראל יש זכות להגן על עצמה, אבל בכל פעם שהיא מתנסה בזאת, מבקרים אותה. אנו עומדים בכל תנאי בין לאומי. ישראל מצטערת על אובדן החיים, אך לא מתנצלת על הגנה עצמית. אולי מדובר בבקשה בלתי אפשרית, אבל ישראל לא צריכה לעמוד בפני סטנדרטים כפולים. יש לה זכות, כמו לכל מדינה בעולם, להגן על עצמה".

עדכון ראשון: 20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully