וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חוסר ראיות: ראאד סלאח ישוחרר ממעצר

2.6.2010 / 21:13

היועץ המשפטי לממשלה קיבל את המלצת המשטרה לשחרר עד מחר את ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שנעצר במהלך השתלטות צה"ל על ספינות המשט. הסיבה: אין ראיות שקושרות אותו לאלימות נגד החיילים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

השייח' ראאד סלאח ישוחרר ממעצר היום או מחר. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין קיבל את עמדת המשטרה שהוצגה בפניו בדיון שנערך היום (רביעי) במשרד המשפטים, לפיה אין די ראיות שמצדיקות את המשך החזקתו במעצר של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית. ההחלטה התקבלה לאחר שהמשטרה לא הצליחה לאסוף ראיות שקושרות את סלאח לאלימות נגד חיילי צה"ל במהלך ההשתלטות על המשט לעזה. עם זאת, החקירה נגד סלאח תמשך, ובסופה יוחלט אם להעמידו לדין.

בנוסף לסלאח, ישוחררו ככל הנראה גם מנהיג הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית השייח' חמאד אבו דעיבס, וכן מוחמד זידאן ופעילת ארגון "עזה חופשית", לובנה מסארווה, שמוחזקים במעצר מאז יום שני.

מוקדם יותר הגן פרקליט המדינה משה לדור על מניעת כניסת ספינות המשט לרצועת עזה. במהלך דיון בבג"ץ על עתירות שהוגשו בנוגע למשט אמר לדור: "היעלה על הדעת שהמדינה תאפשר למשט הזה, ובעקבות כך לבא אחריו, להפר את הסגר ולהגיע ללא בקרה עם תחמושת ואמל"ח אל חופי עזה כדי שבהמשך הדרך נאמר שקצרה ידינו ואנו לא מסוגלים להתמודד אם האיום היום יומי של ארגוני טרור הפוגע באזרחי המדינה?".

לדור הוסיף: "האם מדינה כלשהי בעולם היתה מרשה להגיע לחופי עזה כאשר בתוכם מצויים, ואולי ראוי להניח כך, גם כלים שיכולים לסגן את בטחון תושבי המדינה? איזה הגיון וצדק יש בטיעון של מי שאומרים לנו - הייתם צריכים לאשר למשט הזה להגיע לחופי עזה. אני לא יכול להבין את זה".

"העולם שומע דברים מסולפים"

עוד אמר פרקליט המדינה במהלך הדיון, כי "העולם שומע דברים מסולפים על המערכה שלנו" וטען כי העולם סובל מ"טעות אופטית", לפיה מדובר באוניות שהגיעו לחופי עזה כדי להביא ציוד הומניטרי. "אני לא טוען שאין על הסיפון גם אנשים שהיו לכם כוונות טובות", אמר לדור, "אבל אל מול רשות הטרור, אל מול הרשות הזו שנשלטת על ידי החמאס שבמשך שנים מכוון את כלי הירי השונים והטילים מהסוגים השונים ויורה אל עבר ישובים במדינה בכוונה לפגוע באזרחים משום שזו כוונתם וזו תכלית העשייה שלהם ולשם כך הם מצטיידים בעוד תחמושת. מול אלה, זו חובתה של המדינה להגן על אזרחיה".


במהלך הדיון התייחס לדור גם להחזקת החייל גלעד שליט בשבי חמאס ברצועה. לדבריו, "באותה רשות ובאותו מקום שאליו התכוונו כלי השייט להגיע, עוד לא מצאו את הזמן, והצליחו להתארגן כך שמי שעצור אצלם שנחטוף לפני 1,400 ימים לא הצליח לראות אפילו נציג של הצלב האדום".

פרקליט המדינה הוסיף שכל האזרחים הזרים שנעצרו בעקבות השתתפותם במשט, למעט אחד שנפצע ולכן מצבו אינו מאפשר להטיסו, שוחררו. הוא הבהיר שההחלטה על השחרור התקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין ובעקבות שיקולים מדיניים וביטחוניים שהתקבלו לאחר התייעצות עם גורמים שונים בממשלה ובקבינט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"שחרור סלאח - כניעה לטרור"

בתוך כך, מספר חברי כנסת מטעם מפלגת קדימה הגיבו בכעס על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לשחרר את ראאד סלאח. חבר הכנסת אריה ביבי (קדימה) אמר בתגובה כי "מדובר בטעות חמורה. אדם שהתקיף חיילי צה"ל במטרה לפגוע בהם וסייע לטרוריסטים - אסור לשחררו, בטח לא כמתנת פיוס לטורקים. שלחתי ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בקשה להוציא את פעילות התנועה האיסלמית מחוץ לחוק ואני קורא לו לעשות כך".

גם חבר הכנסת שלמה מולה (קדימה) קרא להחלטה "כניעה לטרור". לדברי מולה, "אזרח ישראלי שהשתתף במשט בלתי חוקי חייב לעמוד לדין. אין זה מפתיע שאותו ראש ממשלה ששחרר את השייח יאסין מאפשר כעת לעוד טרוריסט נתעב להסתובב חופשי".

ח"כ נחמן שי כינה את ההחלטה לשחרר את השייח סלאח "בלתי שקולה ומשקפת היסטריה. לדבריו, "על הממשלה למצות את הדין עם כל האזרחים הישראלים שהיו מעורבים במשט הבלתי חוקי והאלים, כולל ח"כ חנין זועבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully