וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מונע העברת הסיוע מהמשט לתושבי עזה

יהושע בריינר וניר יהב

2.6.2010 / 17:43

הארגון החליט למנוע את העברת הסיוע ההומינטרי שהגיע על גבי ספינות המשט לתוך שטח הרצועה. השר לעניינים חברתיים בחמאס: "לא נכניס את הסיוע עד שכל עצורי המשט ישוחררו"

עוד אבסורד נוסח המזרח התיכון: חמאס מנע היום (רביעי) מגורמים בינלאומיים ומהרשות הפלסטינית הפועלת ברצועה להגיע לכרם שלום ולהעביר את הסחורות שהגיעו על גבי ספינות המשט. עד כה פרקו 20 משאיות את המטען שהובא בספינות, וחלק קטן ממנו עוד נמצא באשדוד. במשרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים נמצאים בקשר רציף עם ארגוני הסיוע הבינלאומיים הפועלים בעזה, שאמורים להגיע לקחת את המטענים, אולם עד כה לא שוחררה הסחורה.

השר לעניינים חברתיים בממשלת חמאס ברצועת עזה, אחמד אל-כורד, התייחס לדיווחים. הוא אמר, כי "אנחנו מסרבים לקבל את הסיוע ההומניטרי לפני שכל עצורי המשט ללא יוצא מן הכלל ישוחררו ממעצרם בישראל וישובו לארצותיהם". הוא קרא למצרים להשאיר את מעבר רפיח פתוח באופן תמידי "ולא רק כתגובה" לאירועים שמתרחשים. בנוסף, הוא קרא לעולם לשים קץ למצור על עזה "לא במלים אלא במעשים".

אתמול קרא ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל למנהיגי מדינות ערב להיפגש ולקבל החלטה להסיר את המצור על עזה. "אני קורא גם לכל מדינות ערב ולכל מי שמנהל קשרים עם ישראל - לנתק אותם. מה שישראל עשתה הוא ביזוי של החוק הבינלאומי", אמר. הוא פנה לנוסעי המשט לעזה ואמר להם: "המסר שלכם הגיע לכל מקום בעולם. ניצחתם את היישות הציונית". בהתייחסו לפיוס הפנים פלסטיני אמר משעל, כי "זהו רגע היסטורי לפיוס. אנחנו מוכנים לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully