וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: "חקירת המשט - חרפה וצביעות"

פנחס וולף

2.6.2010 / 19:09

בישראל תקפו את המועצה לזכויות האדם של האו"ם בעקבות החלטתה להקים צוות לחקירת השתלטות צה"ל על ספינות המשט. משרד החוץ: "המועצה שוב מתמקדת בישראל, כמו לווייתן שמתעקש להתאבד על החוף. היא איבדה את אמינותה"

מועצת זכויות האדם של האו"ם נגד ישראל - ולהיפך. משרד החוץ תקף הערב (רביעי) את המועצה, בעקבות החלטתה להקים צוות בדיקה עצמאי שיחקור את אירועי השתלטות צה"ל על ספינות המשט לרצועת עזה. דובר משרד החוץ יגאל פלמור מסר, כי "המועצה המתקראת 'זכויות אדם' המיטה על עצמה חרפה פעם נוספת, כאשר בהמשיכה להתעלם מבעיות של זכויות אדם בכל העולם, היא חוזרת ומתמקדת פעם אחר פעם בישראל, כמו לווייתן שמתעקש להתאבד ולעלות על החוף. למועצה הזו לא נותרה אפילו מעט אמינות שאותה היא יכולה לאבד. עד כדי כך היא הגחיכה את עצמה בעיני כל ארגוני זכויות האדם. משום מה, כשהדברים נוגעים לישראל, מתאחדים כל מבקרי המועצה ומלמדים עליה זכות בלהט מתחסד וצבוע".

מוקדם יותר החליטה המועצה לזכויות אדם של האו"ם להקים צוות בדיקה עצמאי, שיחקור את אירועי פשיטת הקומנדו הישראלי על ספינות המשט לרצועת עזה. המועצה גם גינתה את המבצע וקראה להסרת המצור על עזה.

מתוך 47 המדינה החברות במועצה, 32 תמכו בהצעה להקים צוות בדיקה, לעומת שלוש שהתנגדו, ותשע שנמנעו. ארצות הברית הצביעה נגד ההחלטה, ומדינות האיחוד האירופי החברות בארגון נמנעו או התנגדו.

ההחלטה היום התקבלה בתום שני ימי דיון חירום על אירועי המשט במהלכם נציגים רבים גינו את ישראל. בנוסף למדינות ערביות ומוסלמיות, נשמעו דברי ביקורת משגרירי לאוס, פרו, ואיסלנד. שגריר ישראל במועצה אהרון לשנו יער הגן על הפעולה הישראלית ואמר כי החיילים הגנו על עצמם והשתמשו בנשק חם מכיוון שהם הותקפו.

לפני כ-14 חודשים מינתה מועצת זכויות האדם של האו"ם את השופט ריצ'רד גולדסטון לעמוד בראש ועדה שחקרה את מבצע "עופרת יצוקה". הדו"ח חולל סערה בינלאומית כשקבע שישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך המבצע.

(עדכון ראשון: 17:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully