וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי: מתקשים לאסוף ראיות נגד סלאח

2.6.2010 / 14:41

למרות שביהמ"ש האריך בשבוע את מעצרו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, גורם בחיל הים טוען כי מערכת הביטחון מתקשה לגבש הוכחות הקושרות את השייח' סלאח לעימות על ה"מרמרה"

במערכת הביטחון מתקשים לגבש הוכחות וראיות הקושרות את השייח' ראאד סלאח כמי שנטל חלק פעיל בעימות על גג ספינת ה"מרמרה" בליל ההשתלטות על המשט שעשה את דרכו לעזה. גורם בכיר בחיל הים אמר את הדברים, למרות שבית משפט השלום באשקלון האריך אמש בשבוע את מעצרו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית. בנוסף הוארך אמש גם מעצרם של ראש הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית חמאד אבו דעאבס, יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל מחמד זידאן ופעילת תנועת "עזה חופשית", לובנה מסארווה.

הארבעה חשודים בתקיפה וחבלה ממשית, הפרת הוראה חוקית, קשירת קשר לביצוע פשע, כניסה לא חוקית לשטח אסור, שימוש בנשק לא חוקי, חטיפת נשק, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחשידות וסיכון חיי אדם וחיי נוסעים.

עם זאת, במערכת הביטחון מתקשים כאמור לגבש ראיות נגד השייח' סלאח. גורם בחיל הים אמר כי "יש לנו עדויות סותרות האם אכן סלאח היה על הגג". מעצרו של סלאח התבצע לאחר שחלק מלוחמי שייטת 13 טענו כי במהלך הנחיתה על גג ה"מרמרה" הם נתקלו באלימות מצדו של השייח', אולם ישנם גרסאות של לוחמים הטוענים כי סלאח היה ממוקם עם מרבית אנשי המשט באולם המרכזי של הספינה.

בחיל הים ממשיכים לתחקר ולאסוף עדויות מהלוחמים בקשר למעורבים בעימות האלים ובכלל זה גם ראיות כנגד השייח' סלאח. שעות ספורות לאחר מבצע ההשתלטות, הבינו גם בחיל הים כי נפוצו שמועות בנוגע למותו של השייח' סלאח. מחשש להתלהטות הרוחות במגזר הערבי, נשלחו במסוק שפינה שני לוחמים לבית חולים בישראל, גם תמונות של סלאח כשהוא בריא ושלם וזאת על מנת שאלו יפורסמו בכלי התקשורת בישראל ויביאו להרגעת הרוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully