וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט הבא: אוניית הסיוע תגיע בסוף השבוע

טליה שחר וניר יהב

2.6.2010 / 13:06

אנשי הארגון שעומד מאחורי המשט לרצועת עזה נחושים להמשיך בניסיונותיהם להעביר סיוע לרצועה ולשבור את המצור. אוניית הארגון ה"רייצ'ל קורי" אמורה להגיע לאזור בסוף השבוע

אנשי התנועה הפרו-פלסטינית לשחרור עזה, העושים את דרכם לרצועת עזה על אוניית "רייצ'ל קורי" נחושים בדעתם להגיע ליעדם למרות המצור הימי באזור, כך אמר היום (רביעי) אחד מאנשי צוותה. האונייה צפויה להגיע לאזור בים בו השתלט הקומנדו הימי הישראלי בליל שבת או בשבת בבוקר.

האונייה, הנקראת על שם פעילת השלום האמריקאית שנדרסה למוות בידי דחפור של צה"ל ברצועת עזה ב-2003, יצאה ממלטה ביום שני. על סיפונה נמצאים 15 פעילים, כולל כלת פרס נובל לשלום מייריד קוריגן מצפון אירלנד.

"היתה לנו ישיבה אחרי מה שקרה ביום שני ואנו נחושים מתמיד להמשיך במשימה שלנו", אמר דרק גרהאם לרשת הטלוויזיה הממלכתית באירלנד. לדבריו, הם יודיעו לרשויות הישראליות על מיקומם המדויק של נוסעי האונייה, ויבקשו מהנוסעים לא לפעול באלימות. "אציע לנוסעים ולצוות לשבת בשקט כשידיהם גלויות כדי שהם לא יוכלו לעשות מה שהם עשו ביום שני ולטעון שאנחנו תקפנו אותם".

ממשלת ישראל הציעה ללוות את האונייה ולהעביר את הסיוע האזרחי בשמה. לדבריה, גם ממשלת מצרים מוכנה לכך. אולם גראהם אמר כי הוא חושש שחלקים מהמטען - הכולל ציוד רפואי, ציוד לבתי ספר ומלט, אותם ישראל אוסרת להעביר לעזה - לא יגיעו ליעדם.

בתוך כך הודיעה קבוצת "המסע האירופי להסרת המצור על עזה" כי קיבלה מימון לשלוש ספינות נוספות שתצאנה במסגרת משט נוסף לרצועת עזה תחת השם "משט החירות 2". ד"ר ערפאת מאדי, ראש הקבוצה הנחשבת לאחד הגופים שעמדו מאחורי המשט האחרון לרצועת עזה, אמר כי במשט הבא שייצא תוך מספר שבועות לעזה צפויות להשתתף ספינות רבות ועליהן פעילים מארבעים מדינות וסיוע "רב מכפי שהיה במשט הראשון". מאדי הוסיף כי "בעקבות הטבח שביצעו חיילי צה"ל בפעילי המשט בלב-ים, התגברו הקריאות הערביות, האיסלמיות, האירופאיות והמערביות להוציא משט גדול יותר כקריאת תיגר מצד חופשיי העולם שמגנים את הטבח ואת הברבריות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully