וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירוש נמשך: מאות טורקים ממתינים בנתב"ג

איילה חננאל

2.6.2010 / 12:40

רשויות הביטחון ממשיכות ביישום החלטת הקבינט לגרש את משתתפי המשט שעשה דרכו לרצועת עזה. מטוס ועליו 180 אזרחי טורקיה ממתין ליציאה בנמל התעופה בן גוריון

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

רשויות הביטחון בישראל ממשיכות לטפל בגירושם של משתתפי המשט שניסו לפרוץ את המצור על רצועת עזה. נכון לצהרים (רביעי) נמצאים בנמל התעופה בן גוריון 325 אזרחים ממשתתפי המשט, רובם ממוצא טורקי. 180 מהם נמצאים על מטוס שטרם המריא בדרכו לטורקיה.

77 עצירים נוספים נמצאים באוטובוסים בדרכם לנמל התעופה בן גוריון. האזרחים ממדינות כמו צ'כיה, דרום אפריקה, אוסטרליה ואיטליה מלווים בצוותים של יחידת עוז במנהלת ההגירה ויחידת נחשון של שירות בתי הסוהר. הרשויות מעריכות כי עד סוף היום יעזבו את ישראל מרבית המגורשים ומספר מועט יישארו עדיין בתחומי ישראל.

גירוש העצירים מהמשט החל לפנות בוקר עם הגעתו של אוטובוס ראשון ובו עצירים לגשר אלנבי וחצייתו לירדן. הגירוש החל קרוב לשעה 5:00 ובעקבות האוטובוס הראשון עשו את דרכם שני אוטובוסים נוספים לגשר אלנבי. על שלושת האוטובוסים היו 124 עצירים אזרחי מרוקו, ירדן, מאוריטניה, פקיסטן, אינדונזיה, סוריה וכווית. עם הגעתם לירדן החל תהליך העברתם לארצות מוצאם.

גירוש עצירי המשט החל בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני מאתמול לפיה העצירים יגורשו מייד בכפוף להליכים המשפטיים הקבועים בחוק. לפי הערכת הממשלה מאמש, הגירוש אמור להסתיים בתוך 48 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully