וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר שחלמתי על פראג? צ'כיה תומכת בישראל

פנחס וולף

2.6.2010 / 12:12

נשיא הסנאט הצ'כי דן עם יו"ר הכנסת ריבלין בנוגע להשתלטות על הספינות שעשו דרכן לעזה וציין כי "המשט הוא פרובוקציה". האורח הצ'כי הסתייג מהעמדה הכללית שהביעו מדינות אירופה

לא כולם נגדנו: נשיא הסנאט הצ'כי פרמיסל סובוטקה המבקר בישראל, נועד הבוקר (רביעי) עם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין וציין כי צ'כיה עומדת לצד ישראל בפרשת ההשתלטות על המשט שעשה דרכו לרצועת עזה. בפגישה בין השניים במשכן הכנסת, אמר סובוטקה כי "המשט הוא פרובוקציה. כרופא אני בוודאי מצטער על כל אובדן חיים, אבל אין ספק שהיתה כאן פרובוקציה שנועדה לפרוץ את המצור. לצערי, עמדות הקהילה הבינלאומית, ובייחוד באירופה, אינן לטעמי".

בתגובה לדברים אמר ריבלין לסובוטקה כי "צ'כיה היתה מהמדינות הבודדות שלא מיהרו לגנות את ישראל בעקבות אירוע המשט. פעילי שלום התגלו כפעילי טרור שסיכנו את חיילינו ולא הותירו להם כל ברירה. לפחות 100 מתוך 120 חברי הכנסת עומדים מאחורי פעולת צה"ל".

נשיא הסנאט הצ'כי הביע תמיכה בעמדה הרואה בחמאס ארגון טרור, והוסיף כי "חבל שמדינות באירופה מציגות עמדות לא מאוזנות בעניין זה. המצב שלכם מורכב. לצערי, עמדות הקהילה הבינלאומית אינן תמיד לטעמי, בייחוד באירופה".

ריבלין הביע הערכתו לצ'כיה, גם נוכח תמיכתה בישראל במבצע "עופרת יצוקה" כאשר שימשה כנשיאת האיחוד האירופי. לדבריו "חמאס מפגין זלזול בוטה בכל נורמה וחוק בינ"ל, לא רק בירי חסר הבחנה שלו על אזרחים במשך שמונה שנים, אלא גם בהחזקתו של החייל השבוי גלעד שליט במשך ארבע שנים, מבלי שניתן לאיש לראותו. זה חסר תקדים ודבר שאיננו ייתכן בכל חברה מתוקנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully