וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכאון קליני

ריבי מאיר וריני-חביב עמירן

2.6.2010 / 11:03

רוצים לקחת חתול רחוב הביתה או לעזור לחתולה שמת לה חבר? המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי לחתולים משיבות את השמחה

הנני מטפלת בחתולת רחוב מזה כשנתיים. לאחרונה עברתי דירה והדבר מצריך ממני נסיעה יומיומית אליה.מצד אחד הנסיעות די מטישות ומאידך, היא כה יקרה לי ואין בי הרצון לזנוח אותה. אעשה לה עוול אם אאסוף אותה אלי?

שלום רב ותודות על שאלתך החשובה. אכן חשוב מאד לדעת שאסור לנטוש החתולים ברחוב, כאשר מאכילים אותם באופן סדיר בכל יום והם רגילים לכך. אין להם כל אפשרות להסתדר לבדם והם אומללים ביותר – פיזית ונפשית, כאשר המאכיל הקבוע (מבחינתם הוא חלק קריטי בחייהם) עוזב אותם. זה מעשה שאסור לעשותו – וחשוב מאוד לחשוב על כך לפני שמתחילים להאכיל חתולים על בסיס קבוע. אם אתם גרים בדירה שכורה - האכילו , אבל דאגו לעקר ולסרס קודם כל ואז אתרו מיידית מאכילים נוספים בסביבתכם (גם אם מדובר במרחק של בתים אחדים מכם). דאגו לברר איתם האם תוכלו להתחלק בהאכלה ולדאוג יחד לחתולים לתמיד. בנוסף, יש תמיד האפשרות לעזור למאכילים קבועים באזורכם אם אתם לא מתכוונים להישאר באזור לכל חייכם - פשוט לתת כסף למזון ולטיפולים וטרינריים וגם להתחלק בימי ההאכלה. כך תעזרו לחתולים בשכונה ועדיין לא תהיו אחראים בלעדיים לחייהם.

אם אתם מאכילים קבוע ועוברים דירה חובה לאתר מאכיל חילופי ולהרגיל החתולים לאכול אצלו זמן רב לפני עזיבתכם. ניתן גם להעביר חתולים חברותיים איתכם (בצורה מקצועית ואחראית כמובן כדי שלא ייברחו חלילה במקום חדש) ולדאוג לבוא – לפחות פעם ביומיים להאכיל חתולים שאינם חברותיים, אשר נשארו במקום מגוריכם הקודם. זו חובה מוסרית של כל אוהב חתולים.

באשר לשאלתך הספציפית, כל הכבוד לך! יש בהחלט אפשרות להעביר חתולה למקום מגורייך הנוכחי וגם לתוך ביתך . צריך לעשות זאת בליווי מקצועי ונשמח להמשיך ולייעץ לך באופן פרטי דרך המייל ולכל אחד אחר במצבך. כל חתול וחתולה שונים וכך גם הסביבה הנוכחית שלה ודירתך, אליה את רוצה להעביר אותה, ולכן יש צורך בייעוץ פרטני עם כל הפרטים הרלבנטיים כדי לסייע לך באופן מלא להעביר אותה בבטחון ובאהבה ועם קליטה מלאה בביתך.

בקיצור, זה בהחלט אפשרי. אסור לך כמובן לעזוב אותה מאחור וברור משאלתך שאת לא אדם העושה זאת. בהצלחה!

היו ברשותי שתי חתולים, אחד זכר אחת נקבה. הזכר נפטר שלשום באופן פתאומי כשהיה בן 11 שנים. האם חשוב להכניס גור חדש במקומו או לא?

שלום רב ותודות על העלאת נושא חשוב זה של פטירה, אבל ואיך ממשיכים הלאה. חשוב מאד לתת לחתולה וגם לכם – להתאבל כראוי. אובדן הוא אובדן גם לחתולים ולכל חיה ויצור חי. יש חשיבות רבה לעצור לזמן מה, לזכור את הזמנים הטובים, להיות עצובים וגם להנציח חיה אהובה שעזבה אותנו.

הם חלק מחיינו ובוודאי של החתולה, גם אם לא היתה כימיה מופלאה ביניהם. אנא דברו עם החתולה - הם מבינים הכל! הרגיעו אותה. היא בוודאי נסערת ולחוצה מההעלמות של החתול מחייה. כל שינוי אצל חתולים הוא מאורע טראומטי וחשוב לעזור להם להתגבר על כך.

תנו לה תשומת לב חיובית וכל פעילות אהובה עליה אם זה ליטופים, ישיבה עליכם והתכרבלות באהבה, משחקים וגם אוכל טוב וצ'ופרי מאד מעודד את הרוח (גם אצל חתולים...). עשו להGood Time וראו שהכל טוב אצלה והיא מסוגלת להמשיך בחייה.

אם תראו שהיא לוקחת המוות של החתול באופן קשה ויש בעיה פיזיולוגית או התנהגותית כלשהי פנו לוטרינר או אלינו, בהתאם לבעיה. דיכאון יכול לפגוע גם בחתולים.

אם הכל נרגע לאט לאט והחיים אצלכם וגם אצל החתולה חוזרים למסלולם הרגיל, בהחלט מומלץ לאמץ חתול או חתולה. אין חובה דווקא לבחור בגור, גם בשל גילה של החתולה. היא כבר בוגרת, בערך בת 50 בשנות אדם, ואולי היא לא תרצה בפעילות של גור קטן בדירה.

חתולים זקוקים לחתולים נוספים ושניים תמיד טוב יותר מאחד. אז כאשר הזמן מתאים לכם וגם לחתולה, הרשו לעצמכם להתאהב בחתול בוגר או בחתולה ואז אקלמו את החתול החדש בהתאם לכתבה המצורפת. תקופת הסתגלות בנפרד בתוך הבית חשובה ביותר לחיים נפלאים וארוכים יחדיו. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully