וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ללוחמי השייטת: "משבח את נחישותכם"

2.6.2010 / 11:09

שר הביטחון ביקר עם הרמטכ"ל ומפקד חיל הים בבסיס צה"ל בעתלית, שם נפגש עם לוחמי השייטת שהשתתפו בהשתלטות על ה"מרמרה". "בשם ממשלת ישראל, באתי להגיד לכם תודה"

שר הביטחון אהוד ברק ביקר הבוקר (רביעי) בבסיס עתלית, שם שוחח עם לוחמי שייטת 13 שהשתתפו במבצע על הספינה מרמרה, במהלך ההשתלטות על המשט לעזה. ברק אמר, בשם ממשלת ישראל: "באתי להגיד לכם תודה, פעלתם בתנאים קשים, ביצעתם את המשימה ומנעתם מן המשט להיכנס לעזה. אני סומך על המפקדים כאן שיבצעו את כל התחקירים כדי להפיק את הלקחים לפעם הבאה".

ברק, שהגיע עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי ועם מפקד חיל הים, האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום, שיבח את פעולתה של היחידה וגיבה אותה. הוא ביקש לשמוע מהלוחמים את השתלשלות האירועים ואת מהלך המבצע, החל מתכנונו ועד לביצועו בפועל. ברק והרמטכ"ל שמעו את את דברי החייילים וביצעו מעין תחקיר מקוצר על מנת לאפשר לדרג המדיני להציג תשובות לקהילה הבינלאומית.

שלשום שוחח שר הביטחון עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, הגנרל ג'יימס ג'ונס, ועם שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו. במהלך השיחות תיאר ברק בפני השלושה את הבסיס החוקי לפעולת צה"ל על פי הדין הבינלאומי ואת השתלשלות העניינים מרגע השתלטותם של לוחמי השייטת על ספינות המשט ואמר: "נוסעי ספינת מרמרה היכו את החיילים, בכל אמצעי שעמד לרשותם, ופצעו כמה מהם. החיילים הגנו על עצמם. אנחנו מצטערים על אובדן חיי אדם, אך האחריות כולה מוטלת על מארגני המשט ואלה ממשתתפיו שיזמו ופעלו באלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully