וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: ניסו לשבש את חקירת הדלפת הבגרות

2.6.2010 / 11:03

במהלך דיון של ועדת החינוך של הכנסת ציין בכיר במשטרת מחוז ירושלים כי גורמים שונים ניסו לשבש את החקירה שעוסקת בהדלפת בחינת הבגרות במתמטיקה. "צפויים כתבי אישום פליליים"

גורמים שונים ניסו לשבש את הליכי החקירה בפרשת הדלפת בחינת הבגרות במתמטיקה - כך עולה מדברים שאמר הבוקר (רביעי) ראש ענף חקירות במשטרת מחוז ירושלים, סגן ניצב שלמה אפרתי. דבריו של אפרתי האחראי על חקירת הפרשה, נאמרו במהלך דיון שקיימה בנושא ועדת החינוך של הכנסת. אפרתי הוסיף כי החקירה תסתיים בשבועות הקרובים ואמר כי "אני מאמין שיהיו כתבי אישום פליליים". בכתבי האישום תייחס המשטרה לחשודים עבירות גניבה, מרמה וניסיון לשבש את החקירה.

ראש ענף החקירות סיפר כי למרות שהמורה שסיפר על ההדלפה, אותו הוא הגדיר כ"צדיק", התקשר בעילום שם, המשטרה איתרה אותו ובעקבות כך אותרו קצוות החקירה. לדבריו, "מה שנשאר היום למשטרה לעשות זה לטפל באנשים שסחרו בבחינה".

בתחילת השבוע דווח כי חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ירושלים פענחו את הדלפת טופס שאלון בחינת הבגרות במתמטיקה ועצרו שני חשודים בפרשה: רחל קדם, חברה בוועדה המצומצמת של משרד החינוך לחיבור הבחינה וכן ארז כהן, מורה המלמד במרכז הקדם אקדמי בטכניון ובבית ספר אקסטרני.

יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב, פנה בתחילת הישיבה לשר החינוך גדעון סער ואמר לו כי "אנחנו בוועדה גיבינו את החלטתך לקיים את הבחינה, העניין הערכי עמד לפנינו. בעקבות העובדה שהמשטרה השלימה את חקירת ההדלפה חשבנו שכדאי להכות על הברזל בעודו חם ולקיים את הדיון כבר השבוע". בתוך כך, האחראית על הבגרות במתמטיקה אמרה כי לאחר תלונות שהעלו תלמידים, בוצעה בדיקה בשאלון 004 ובה עלה כי אין הבדלים לעומת בחינות קודמות.

החלטות בסיום החקירה

שר החינוך גדעון סער שהשתתף כאמור בדיון, אמר כי "פתחנו בהליך משמעתי נגד קדם. זה הליך שנקרא 'השעיה דחופה'. המשך השימוע יתבצע ביום ראשון, בין היתר בהתאם לבקשת עורכת דינה. כמובן שלאחר סיום החקירה נקבל החלטות, הן בעניין המשמעתי, והן לגבי תלמידים אם יהיה צורך. נקבל החלטות בלי טיוח, בלי מריחה על פי הממצאים".

סער הוסיף כי "יש נושאים מערכתיים שאנחנו צריכים לשקול. ביקשתי ממנכ"ל המשרד לעמוד בראש צוות שיבחן מסקנות ברמה המערכתית. בסך הכל אני חושב שהבחינה הזאת היתה בחינה שהמערכת עמדה בה במישור הערכי והמעשי. היה חשוב לקבל החלטות לא קלות ונכונות, בלחץ של זמן, גם כשלא הכל ברור עד הסוף. אני מאמין שהאופן בו פעלנו ובו פעלה המשטרה יתרום להרתעה מפני הישנות של מקרים דומים בעתיד אבל נצטרך לשקול עוד דרכים ואמצעים איך מגבירים את הערך של טוהר הבחינות".

עוד אמר השר סער כי "נושא טוהר הבחינות זה נושא מרכזי, דבר שכל מערכת חינוך ראויה חייבת לקדש, הישגים שמושגים ברמאות אין להם ערך. לפעמים אתה שומע שמועות, במקרה הזה היה לנו מידע. קיבלנו החלטה שהיתה ההחלטה הנכונה היחידה שניתן היה לקבל. הרבה פעמים יש דרכים שגויות ויש דרך קשה שהיא הדרך הנכונה ולפעמים צריך ללכת בדרך שהיא לא קלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully