וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן להניה: נתמוך בכם גם אם נישאר לבד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.6.2010 / 10:36

ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, שוחח בטלפון עם מקבילו הטורקי והביע את תנחומי ארגונו בעקבות מותם של הפעילים הטורקים על ספינת ה"מרמרה". ארדואן הבטיח להמשיך ולפעול להסרת המצור מעל רצועת עזה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה שוחח אמש (שלישי) עם ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן והעביר לו את תנחומי ממשלתו ואת תנחומי העם הפלסטיני למותם ופציעתם של פעילים טורקים על ספינת "מרמרה", שהייתה בדרכה לרצועת עזה. במהלך השיחה הבהיר ארדואן להניה כי הוא עומד לצד עזה: "נמשיך לתמוך בכם אפילו אם נישאר לבדנו".

ארדואן סיפר עוד לעמיתו מחמאס כי הוא מנהל ביממה האחרונה מגעים עם גורמים בינלאומיים במטרה לקרוא להם לפעול למען הסרת המצור על עזה. "משט הספינות לרצועת עזה כלל נציגים מ-33 מדינות", הוסיף ארדואן. "זו הוכחה לכך שישראל לא התעמתה רק עם טורקיה אלא עם כל העולם".

הניה אמר בשיחת הטלפון לארדואן כי יש צורך דחוף להסיר את המצור על רצועת עזה, "משום שזוהי התוצאה הטבעית לפשע הציוני". הניה הודה לארדואן על הנאום שנשא בפני הפרלמנט, בו תקף קשות את ישראל וקרא להסיר את המצור על עזה. בנוסף עדכן אותו בצעדי ממשלתו ובהחלטות שבכוונתה לקבל בנושא "הפשע הציוני".

אתמול כאמור תקף ראש ממשלת טורקיה את ישראל ודחק בה להסיר בהקדם האפשרי את "המצור הבלתי אנושי" על עזה. במהלך דיון חירום בפרלמנט הטורקי, מתח ארדואן ביקורת על המבצע וקרא לקהילה הבינלאומית לחקור את האירוע, במהלכו נהרגו תשעה בני אדם. ארדואן, שתיאר את המתקפה הישראלית על המשט לרצועת עזה כ"טבח", אמר עוד כי טורקיה היא אינה מדינה שישראל הייתה רוצה אותה כאויב. "טורקיה לא תניח לזה. הטינה של טורקיה היא חזקה כמו ערך החברות שלנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully