וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך בשבוע מעצרו של השייח' ראאד סלאח

רמי שני וניר יהב

1.6.2010 / 0:01

בית משפט השלום באשקלון האריך בשבוע את מעצרם של ארבעת ערביי ישראל שנעצרו על ספינות המשט לעזה. בין העצורים ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראא'ד סלאח

בית המשפט השלום באשקלון האריך אמש (שלישי) בשבוע את מעצרם של ארבעת ערביי ישראל שנעצרו במשט הספינות לרצועת עזה: ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית השייח' ראאד סלאח, ראש הפלג הדרומי של התנועה איסלמית חמאד אבו דעאבס, יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל מחמד זידאן ופעילת תנועת "עזה חופשית", לובנה מסארווה.

הארבעה חשודים בתקיפה וחבלה ממשית, הפרת הוראה חוקית, קשירת קשר לביצוע פשע, כניסה לא חוקית לשטח אסור, שימוש בנשק לא חוקי, חטיפת נשק, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחשידות וסיכון חיי אדם וחיי נוסעים.

לארבעת העצורים מונו למעלה מעשרה עורכי דין. עורכת הדין אורנה כהן, הנמנית על צוות פרקליטיהם של העצורים, אמרה בדיון כי "מעל ארבע שעות לאחר שהובאו לבית המשפט לא הוגשה בקשה למעצרם. הם הוחזקו בבית המשפט כשחירותם נשללת שלא כדין. ארבעת העצורים נעצרו בלב ים לכל המאוחר בשעה שש בבוקר. המשטרה הצבאית שמה אזיקים על ידיהם, כבלה אותם, הביאה אותם לתוך תחום מדינת ישראל ומאז הם במשמורת של נציגי מדינת ישראל".

עורכת הדין כהן הוסיפה כי "במשך כל הזמן הזה למרות פניות חוזרות ונשנות, מנעו מהם מפגש עם עורך דין, שלא כדין, מנעו מהם ייעוץ משפטי, שללו את חירותם שלא כדין ובית המשפט הפך להיות אכסניה לכך".

השופטת דינה כהן כתבה בהחלטה על הארכת המעצר כי קיים יסוד סביר לכך ששחרור העצורים יביא לשיבוש הליכי חקירה ואף עלול לסכן את שלום הציבור.

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) כינה את ההחלטה להאריך את מעצר הארבעה "החלטה פוליטית וניסיון להפוך אותם שעיר לעזאזל לכשלי הממשלה". עורכי דינם של הארבעה החליטו לערער על ההחלטה משום היא משוללת בסיס משפטי לטענתם.

עדכון ראשון: 23:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully