וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני המונדיאל: דרא"פ מגנה את ישראל

עומר רבין

1.6.2010 / 21:36

ממשלת דרום אפריקה פירסמה הודעה חמורה כנגד ישראל: "התקפת המשט האזרחי במים בינלאומיים מצדיקה את הרמה הגבוהה ביותר של גינוי בינלאומי". שגריר ישראל זומן לשיחה

רגע לפני שאלפי ישראלים ממריאים לדרום אפריקה ליהנות ממשחקי גביע העולם שיפתחו שם בעוד פחות משבועיים – מתערבת הממשלה במדינה בענייני המזרח התיכון ומפרסמת הודעת גינוי מהחמורות ביותר שאי פעם פורסמו כנגד מדינת ישראל.

משרד החוץ הדרום אפריקאי פרסם אמש (שני) הודעה מיוחדת בה הוא מגנה את התקפת המשט: "דרום אפריקה מגנה בחריפות את הפעילות המדווחת אשר התקיימה בשטח מים בינלאומיים, מרחק 65 קילומטרים מחופי עזה לפנות בוקר ה-31 במאי".

דרום אפריקה לא היססה לקרוא לחרם על ישראל באומרה: " התקפת המשט האזרחי במים בינלאומיים מצדיק את הרמה הגבוהה ביותר של גינוי בינלאומי". בהודעה נאמר עוד כי הממשלה בוחנת האם פעילי שלום דרום אפריקאיים ומצוייה בקשר רציף עם נציגותיה בתל אביב, רמאללה ואנקרה.

"דרום אפריקה מגנה בחריפות כל תקיפות צבאית ישראלית כנגד אזרחים תמימים, ובכללם אלה בגדה המערבית ובעזה הכבושות". הערב זומן גם שגריר ישראל בדרום אפריקה, דב שגב שטיינברג, לשיחת הבהרה במשרד החוץ המקומי, שם צפויים למחות בפניו על פעילות צה"ל.

הקהילה היהודית בדרום אפריקה, המונה למעלה מ-70,000 יהודים, פרסמה הערב הודעת תגובה להודעת הממשלה בה היא מבקשת לחזק את ישראל ולמחות על יחס המשטר: "הפדרציה הציונית מגנה את ההודעה החד-צדדית והמוטית של הממשלה הדרום אפריקאית באשר לתקרית המשט בעזה. ההצגה המתמדת מצד הממשלה של תמונת מצד לפיה ישראל היא הגורם התקיף העיקרי והיחיד בקונפליקט במזרח התיכון היא בו שגויה ומקורה בדעות קדומות ויש בה משום פגיעה בניסיון להגיע לכל פיתרון עתידי בדרכי שלום", נכתב בהודעת הקהילה בה נאמר גם: "הפדרציה הציונית של דרום אפריקה מוטרדת מאוד מקריאת הממשלה למצוא 'פיתרון לבעיה הפלסטינית' – ניסוח אשר יש בו משום התחמקות של הממשל ממחויבותו לפיתרון שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully