וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי: פעולת ישראל - כמו 9/11

1.6.2010 / 21:15

לפני פגישתו עם מזכירת המדינה האמריקאית תקף אחמט דאווט אולו את ישראל והקביל בין ההשתלטות על ספינות המשט לפיגועי 9/11 בארה"ב. "מבחינה פסיכולוגית האירועים דומים"

תאגיד כאן

(צילום: באדיבות הערוץ הראשון)

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו הקביל הערב (שלישי) בין הרג המפגינים על ספינת המשא "מרמרה" על ידי לוחמי השייטת ובין התקפות ה-11 בספטמבר על ארה"ב. "מבחינה פסיכולוגית שני האירועים האלו דומים", טען דאווט אולו במהלך ביקורו בוושינגטון. לטענתו, הרג המפגינים היה החלטה מודעת של המנהיגים בישראל.

לפני פגישתו עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, הביע שר החוץ הטורקי חוסר שביעות רצון מתגובת ארה"ב לתקרית. "כמה מבעלות בריתנו לא מוכנים לגנות את הפעולות הישראליות", אמר דאווט אולו."אנחנו מצפים לסולידריות מלאה איתנו. זו לא בחירה בין תמיכה בטורקיה או תמיכה בישראל, זו בחירה בין צודק ללא", הוסיף.

מוקדם יותר היום הזהיר דאווט אולו כי מבצע צה"ל נגד המשט לעזה יפגע בתהליך השלום. דאווט אולו, השוהה כעת בוושינגטון לאחר שהשתתף בדיון במועצת הביטחון באו"ם בניו יורק, אמר כי אנקרה השהתה את מאמציה לחדש את שיחות בין סוריה לישראל. "איך אנחנו יכולים לסמוך על כך שיש לנו שותף אמיתי שרוצה שלום, גם אם הוא לא מכבד את אזרחיה של מדינה ידידותית?" שאל דאווט אולו. "אם הם לא יפעלו, איך נוכל לשכנע את סוריה או מדינות אחרות באזור שהם רוצים שלום?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully