וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוניות הכילו ציוד שמוכנס בקביעות לעזה"

רמי שני

1.6.2010 / 20:06

בנמל אשדוד עמלו במהלך היום כדי להעביר את המטען שהכילו שש אוניות המשט לעזה. בנמל מדגישים כי המטען כלל פריטים רבים שהוכנסו לרצועה באופן קבוע בשנה החולפת

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכה: לירז ליבנה)

"המטען שהכילו אוניות המשט כלל פריטים רבים הנכנסים לרצועה באופן קבוע בשנה האחרונה", כך אמר הערב (שלישי) שוקי סגיס מנמל אשדוד. לדבריו, "המטען הגיע לישראל כשהוא לא ארוז ומאורגן בתנאים העומדים בחוק המטענים הבינלאומיים, והיה צורך לארוז אותו ולהכין שטרי מטען בטרם העברתו לעזה".

ראש מנהל התיאום והקישור ארז, אלוף משנה משה לוי אמר כי ישראל מאפשרת הכנסת ציוד דומה במעברי הגבול. "הציוד כלל הרבה מאוד אמצעים כמו מיטות ומתקני עזר כמו אמצעים לסיוע לקשישים וילדים ומוצרי מזון בסיסי", אמר לוי. ראש מערך התחבורה הבינלאומי במשרד הביטחון גידי גופר אמר כי עד עתה הועברו לרצועה 20 משאיות שנושאות את המטען שהגיע עם המשט.

מוקדם יותר היום אמר גורם ביטחוני המעורב בפריקת הציוד משש אוניות המשט בנמל אשדוד כי "הציוד ההומניטרי שהגיע באוניות המשט לעזה הוא מועט ואינו דומה לכמויות שתיארו המפליגים". לדבריו, עד כה טרם נפרק כל הציוד מהאוניות אולם כבר עכשיו ברור שאין מדובר באלפי טונות של ציוד הומניטרי כפי שמסרו מארגני המשט לעזה, אלא בכמות שאיננה מתקרבת לכמות הסחורה הנכנסת ביום אחד לרצועה. בנוסף, בספינה הגדולה "מרמרה", שעל סיפונה התנהל העימות המרכזי בין כוחות הקומנדו הימי לפעילי המשט, נמצאה הכמות הקטנה ביותר של ציוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully