וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורחב החוק האוסר העסקת עברייני מין

פנחס וולף

1.6.2010 / 16:57

החוק למניעת העסקת עברייני מין מורשעים אושר בקריאה שנייה ושלישית ויכלול גם כל גוף שפעילותו כוללת חונכות, הדרכה, הוראה, בידור וליווי של קטינים או מוגבלים

מוסדות רבים לא יוכלו להעסיק עברייני מין – כך אישרה היום (שלישי) מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. על פי החוק שיזמה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), מלבד המוסדות שכבר נאסר עליהם להעסיק עברייני מין, הדבר ייאסר על כל גוף שפעילותו כוללת חונכות, הדרכה, הוראה, בידור, טיפול, ליווי או אבחון של קטינים או אנשים עם מוגבלות שכלית, או התפתחותית.

עבריין מין שכבר מועסק במוסד שכזה יוכל לפנות לוועדת חריגים, בבקשה לאשר את המשך העסקתו. החוק גם מסדיר את אופן הפרסום של פרטי החוק, כדי להבטיח שהמעסיקים יהיו מודעים לחובה החדשה.

לדברי ח"כ לוי-אבקסיס, "לצערנו, אנו נתקלים חדשות לבקרים במקרים בהם מותקפים קטינים בידי פדופילים. אלו יוצאים את שערי הכלא ותרים אחר עבודה, בעוד מעסיקם לא תמיד טורח או יכול להתחקות אחר עברם. לא מכבר קיבלנו עדות חיה מהשטח לחשיבותו האקוטית של חוק זה, כאשר קטינה בת 14 שאושפזה במחלקת הילדים בכפר סבא מצאה עצמה מותקפת על ידי עבריין מין מורשע בשם יוסף נינו בן ה-70".

לוי-אבקסיס הוסיפה כי "המחשבה שעד היום עבריין מין מורשע יכול היה לעבוד במוסדות שונים בהם מעורבים ילדים באופן כזה או אחר, והחוק לא מנע זאת, היא שערורייתית ומסוכנת. אני חושבת שהחוק עבר היום בעיתוי הטוב ביותר מבחינת ילדנו, שכן החופש הגדול העומד בפתחנו והפרצה המסוכנת שבצדו תצטמצם. הורים לילדים יוכלו להיות רגועים לפחות לגבי העובדה שלעברייני מין לא תהיינה אלטרנטיבות כלשהן לבוא במגע עם היקר להם מכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully