וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפון בוער: 10 שריפות פרצו בגליל ובגולן

עידן אבני

1.6.2010 / 18:09

תנאי השרב הכבד ואימוני צה"ל בצפון, גרמו לפרוץ 10 שריפות באזור רמת הגולן ובגליל העליון. נציג קק"ל: "כרגע לא ניתן לעצור את האש - ומזה אנחנו חוששים"

10 שריפות פרצו מאז שעות הבוקר (שלישי) באזור הצפון בעקבות תנאי השרב ואימוני צה"ל באזור. תשעה צוותי כיבוי נעזרים בחמישה מטוסים על מנת להשתלט על האש, אך החום הרב והרוחות החזקות שמנשבות בגליל העליון וברמת הגולן רק ליבו את האש והקשו עוד יותר על הכבאים בעבודתם.

הכבאים מנסים להשתלט במקביל על שריפות שפרצו באזור צפת, מושב חזון בשמורת עין תינה וסמוך לנחל קדש. צוותי הכיבוי עוברים משריפה אחת לשנייה מאז שעות הבוקר, כאשר מדי פעם מתגלים מוקדים חדשים.

אופיר גמליאל מהקרן הקיימת לישראל אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר באזור שנשרף גם בשנה שעברה. האש מטפסת מערבה במעלה ההר ואנחנו נעזרים במטוסי הכיבוי כדי להשתלט עליה. כרגע לא ניתן לעצור אותה - ומזה אנחנו חוששים".

רשף יאיר אלקיים ממכבי האש בגליל העליון, מסר כי "החום הכבד והרוח לא מקלים עלינו. אני מקווה שנצליח להשתלט על מוקדי השריפה הרבים בשעות הקרובות".

רק בשבוע שעבר התמודדו הכבאים עם שריפת ענק שכילתה 20 אלף דונמים בשמורת גמלא וגרמה לנזק רב. אימוני צה"ל הרבים בגולן גרמו למרבית השריפות באזור, אך עדיין לא ידוע מה גרם לשאר השריפות בעמק החולה ובהרי נפתלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully