וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד: עיכוב בתוכנית הגרעין של אירן

פנחס וולף

1.6.2010 / 13:14

מאיר דגן התייחס בוועדת החוץ והביטחון לתוכנית הגרעין של אירן ואמר כי "האירנים נתקלים בקשיים טכניים רבים ממה שהם צפו. הקשיים הללו מרחיקים אותם מהשגת יכולת גרעינית"

ראש המוסד מאיר דגן העריך היום (שלישי) כי אירן נתקלת בקשיים טכנולוגיים בפיתוח תוכנית הגרעין שלה, במיוחד בתחום הצנטריפוגות – דבר שיגרום לעיכוב בהשלמת תוכניתה הגרעינית. "אירן נתקלת בקשיים מרובים ממה שהם צפו, הם לא מצליחים להתקדם טכנולוגית כפי שרצו וזה ירחיק את טווח השגת היעד", אמר דגן בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

עם זאת, ראש המוסד התייחס לאפשרות שאירן בכל זאת תשיג יכולת גרעינית צבאית והעריך כי דבר לא יוכל לאיים על אירן גרעינית. "אירן חותרת להשיג יכולת גרעינית צבאית כיעד אסטרטגי והם צוברים יכולות ומקצרים טווחים טכנולוגיים. הגעה להשגת יכולת גרעינית תימנע כל איום עתידי על אירן. יש העשרת אורניום ברמת העשרה של 20%, שהיא רמה גבוהה יותר מבעבר", אמר.

דגן גם התייחס להסכם העשרת האורניום שנחתם לאחרונה בין אירן, טורקיה וברזיל ותיאר את ההגעה להסדר כ"שליפת שפן מהכובע, שנועד לפצל ברגע האחרון את הקהילה הבינלאומית ולסכל או לעכב את החלטות הסנקציות במועצת הביטחון של האו"ם". ואולם, דגן העריך שאם ארה"ב תצביע בחודש יולי בקונגרס בעד הטלת סנקציות המגבילות את הסחר עם אירן, "תהיה לזה השפעה אדירה".

לפי דו"ח סבא"א, שפורסם לאחרונה, אירן פתחה בהכנת ציוד מתקדם להעשרת אורניום לרמות גבוהות יותר מבעבר. בחודש פברואר האחרון החלה אירן בפעולות העשרת אורניום לרמה של 20%, לדבריה, לצורך שימוש כדלק בכור לצורך מחקר רפואי.

ביום ראשון דווח בעיתון הבריטי "סנדיי טיימס" כי שלוש צוללות ישראליות מתוצרת גרמניה, שלפי פרסומים זרים נושאות טילי שיוט בעלי ראש נפץ גרעיני, ייצאו בקרוב לשייט במפרץ הפרסי סמוך לחופי אירן. לפי הדיווח, אחת הצוללות כבר יצאה לדרכה "כתגובה לפיתוח טילים בליסטיים על ידי אירן, סוריה וחיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully