וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונות הערבית: ישראל פושעת נגד האנושות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.6.2010 / 10:22

בעיתונות הערבית ברחבי העולם מאשימים את ישראל ב"רצחנות" ומכנים את ההשתלטות על המשט לעזה כ"טבח". "על העולם לעצור את הרוצחת ששמה ישראל, ולחייב אותה להפסיק לרצוח"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

העיתונים הבולטים בעולם הערבי מסקרים בהרחבה את ההשתלטות הישראלית על המשט הבינלאומי לרצועת עזה, שבמהלכה נהרגו תשעה פעילים בעימות עם חיל הים. העיתון הערבי החשוב "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר (שלישי) על "הסערה העולמית נגד ישראל" ועל ההשלכות המדיניות החמורות לפעולה הישראלית. העיתון השני בחשיבותו בעולם הערבי "אל-חיאת" דיווח אף הוא בהרחבה על "הטבח הישראלי".

במאמר של עבד א-רחמן ראשד, בעל טור בעיתון והעורך הראשי של רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה", נכתב כי לממשלת ישראל ולאירן יש אותו אינטרס: "הממשלה הקיצונית בישראל רואה בקיצוניים באזור את בני בריתה. מטרתם המשותפת היא להכשיל את התכנית של ברק אובמה. ישראל סבורה שהפשע של אתמול יגרום לערבים לסרב לפתרון של שלום. אירן ובני בריתה חושבות אותו דבר: הם חושבים שהשערורייה של אתמול תביך את המדינות המתונות מבחינה מדינית ותסכל את התכנית האמריקאית לחידוש המשא ומתן".

"ישראל מבזה את האו"ם"

במאמר מערכת חריף וחסר תקדים בעיתון החשוב "אל-חיאת" היוצא אף הוא בלונדון נכתב כי ישראל היא מדינת רוצחים: "זוהי התנהגותו של הרוצח, הרוצח שהתחמק פעמים כה רבות מעונש. התיאבון שלו לרצוח רק הלך וגדל. זוהי התנהגותם של הפירטים. הם משתלטים על אדמות, עוקרים מהם את התושבים ואת העצים, מזייפים את תעודות הבעלות ורודפים אחר בעלי הבית מהאוויר, מהים ומהאדמה.

במאמר, שכותרתו היא "לעצור את הרוצח", נכתב עוד כי הרצח מסב לישראל עונג: "אפילו הזקנים במדינה הזו מתנהגים כמרצחים, כל דם חדש הופך אותה לצמאה יותר ויותר. טעם הגופות ערב לחיכה, היא רואה בהן מדליות לתלות על החזה. היא מתענגת כשהיא מבזה את האו"ם, את זכויות האדם ואת כבוד הערבים והמוסלמים. רוצח אינו חושש מבתי משפט או מארגונים".

"הפעם לא מספיק שהעולם יגיד שהוא מגנה או מוקיע את ישראל", פוסק כותב המאמר. "עליו לעצור את הרוצחת ששמה ישראל. עליו לחייב את הרוצחת להפסיק לרצוח, לציית להיגיון השלום ולהסכים להקמת מדינה פלסטינית עצמאית. כל סנקציה קלה מזו לא תהיה שוות ערך לגודל הפשע ולא תבטיח שהפשע לא יחזור. אם הרוצחת תשוחרר לחופשי, המזרח התיכון יעמוד בפני קיצוניות, פיצוצים וקריסות נוספות".

התקשורת הפלסטינית דיווחה בהרחבה אף היא על הפעולה הישראלית בלב ים וכינתה אותה "טבח". כותבי המאמרים בעיתון הממסדי הפלסטיני "אל-איאם" כינו את ישראל "פושעת נגד האנושות" וקראו להנהגה הפלסטינית שלא תסתפק בגינויים בלבד: "הפעולה הישראלית הוכיחה כי ישראל עדיין מאמינה בכוח ובמעשי טבח. אסור לרשות הפלסטינית להסתפק בגינויים אלא לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותה כדי להבהיר לישראל שהמשך המצור על עזה יוביל לקריסת היחסים וההסכמים בין ישראל לפלסטינים".

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully