וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

1.6.2010 / 9:18

הכלב משתין לכם בדירה בסתר או שמצאתם שהשיער של הפקינז מסתבך? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, פועל לבית נקי יותר וכלבים נטולי חרדות

יש לי כלב מעורב, שנראה כמו טרייר בן 8 חודשים. יש לו בעיית צרכים קשה. עברנו לדירה חדשה לפני כחודש ומאז הוא לא מוכן לעשות שום דבר בטיולים בסביבה החדשה. הוא מתאפק ועושה בבית ב"שושו", כשאני הולכת לישון או לא מסתכלת, ורק בחדר מסוים ושקט. מה כדאי לעשות?

לפי התיאור נראה כי לכלב יש חרדה מפני עשיית צרכים בנוכחות הבעלים. הסיבה הנפוצה היא ענישה או תיקון של הכלב בזמן שעושה צרכים בבית. התוצאה היא שהכלב לומד לפחד לעשות צרכים בנוכחות הבעלים ולא לומד לא לעשות צרכים בבית. התגובה היא לעשות צרכים בסתר כדי שהבעלים לא יראה אותו ואולי יכעס ולכן הוא מסרב לעשות זאת גם בטיול.

אפשר לטייל איתו ליד מקום בו עשה בעבר , לקחת שקית עם פרסים, כמו נקניקיה חתוכה, ולתגמל אותו על עשיית צרכים תמיד כשעושה בחוץ אבל להתעלם לגמרי כשעושה בבית.

יש לי כלבה ונולדו לה חמישה גורים עכשיו הם בני שלושה שבועות וכשהגורים באים לאכול היא בורחת להם אבל מצד שני היא מנקה אותם וכו'? האם מותר לתת לגורים אוכל של גורים?

גורים נגמלים בערך בגיל הזה, אם כי לרוב קצת יותר מאוחר בגיל 4 שבועות. אפשר פשוט לתת להם תחליף חלב לכלבים ובמהלך השבוע הקרוב לערבב עם המזון לגורים ולהפוך את המזון יותר ויותר מוצק. אפשר גם להמשיך לתת יותר זמן את תחליף החלב אם קשה להם עם המזון היבש. כדאי לשים לב שאולי הסיבה לבריחת הכלבה היא שיש לה כאב בעטינים. זוהי תופעה נפוצה ונובעת מדלקת עטין המתבטאת בחום, נפיחות וגודש בעטין. לפעמים אפשר להבחין גם בהופעת מוקדים כהים אשר ללא טיפול עלולים להפוך לנמק.

לפני מספר שבועות אימצתי כלבת אמסטף. הכלבה מאוד פוחדת מאנשים, מכוניות ורעשים שונים. כפי הנראה עברה התעללות. כיצד אוכל לעזור לה להתגבר ולהרגיש טוב? האם יש בכלל תקווה שמצבה יוטב?

אפשר לעזור לכלבה עם פחדים וחרדות. ראשית מציע מאד בחום לקבוע עם מאלף טוב ולעבוד איתו בצורה נכונה. עבודה טובה ומסודרת בנושא הזה היא בעלת ערך רב. הניסיון לפתור זאת לבד עלול להסתיים בכלבה חרדתית אשר לרוב גם תנסה לנשוך במצבים בהם תרגיש מאוימת או שדוחקים אותה ל"פינה". מכאן הדרך קצרה חזרה להסגר ואף גרוע מכך. חשוב לעקר את הכלבה מאחר והורמוני הייחום רק יגרמו לה להיות יותר לחוצה וחסרת מנוחה. מעבר לכך, העיקור גם מחויב על פי חוק.

יש לי פקינז ננסי בן שנה ויש לו ליד כל אוזן גוש שמחובר לגוף. זה אמור להיות כך בכלבים או שזה משהו שצריך בדיקה?

אני מניח כי הגוש המתואר הוא בעצם פקעת שיער קטנה. לגזע הזה יש ניצוי מאד ארוך ובקלות השיער הופך למן פקעת קטנה. סירוק תכוף יכול לעזור. רצוי לקחת פקינז אחת למספר חודשים (לפחות כל חצי שנה) לספר כלבים. עם זאת, אם הדבר לא נראה כפקעת שיער מבחינה מקרוב, יש להיוועץ בוטרינר שיבדוק זאת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully