וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת צה"ל: "לא חשבנו שהם באו להרוג"

צה"ל יוסיף לתחקר את האירועים בעת ההשתלטות על ספינות המשט הבינלאומי לעזה. בכיר בחיל הים: "לא התייחסנו נכון לכך שיש אנשים שרוצים להרוג על הספינה, כי פשוט לא ידענו על כך"

רויטרס

(רויטרס, דו"צ)

צה"ל ימשיך היום (שלישי) בתחקור מבצע "רוחות שמיים" במסגרתו השתלטו כוחותיו על ספינות המשט הבינלאומי בעזה, במחיר של הרג תשעה פעילים ופציעת עשרות, בהם גם כמה לוחמי שייטת.

עיקר התחקיר יתמקד בלוחמי שייטת 13 שהשתתפו בהשתלטות על הספינה מרמרה, לאחר שבחיל הים החלו כבר אתמול בתהליכי תחקור ראשוניים בקרב לוחמי יחידת העילית שנפצעו באורח קל.

בחיל צפויים גם לבדוק מדוע לא נערכה היחידה לקראת התנגדות אלימה מצד המפגינים על הספינה. מהתחקיר הראשוני עולה כי חיילי היחידה לא עודכנו כי קבוצת המפגינים שהמתינו לכוחות על הסיפון מתכוונת להתנגד באלימות. אחד מהם אמר אמש בתחקיר הראשוני כי על פי המידע שניתן לצוות הלוחמים הראשון שירד אל הגג, לא עודכנו החיילים כלל על נוכחות מפגינים שם.

בחיל הים מודים כי לא נערכו למפגינים שבאו, לדבריהם, "במטרה להרוג". "באנו לכלי השיט כשידענו שיהיו בו פרובוקציות ומצאנו קבוצה של אנשים שבאה להרוג חיילים", אמר בכיר בחיל הים, "לא התייחסנו נכון אל העובדה שיש אנשים שרוצים להרוג על הספינה הזאת, כי פשוט לא ידענו על כך".

עם זאת, מתחקירי חיל הים מתחזקת הסברה כי המפגינים לא החזיקו נשק חם, וכי היריות מהם נפגעו לוחמי השייטת היו מאקדח שנחטף מאחד מהם. בהקשר זה יש לציין כי אחד הלוחמים מתעקש שהבחין בקנה של כלי נשק עוד בטרם חטיפת האקדח.

מניתוח האירוע עד כה עולה כי בהשתלטות על הגג נטלו חלק 3 צוותים של לוחמי היחידה שהשתלשלו ממסוקי חיל האוויר. במקביל, עלו מספר צוותים נוספים דרך ירכתי הספינה תוך הסתייעות בספינות מהירות , על אף התנגדות הפעילים. בכיר בחיל הים מבהיר כי לא נמצא כל דופי בהתנהלות הלוחמים, אולם בחיל ובצה"ל יתמקדו בשאלה מדוע לא נערכו הלוחמים לקראת התנגשות אלימה.

בחיל מתכוונים להמשיך ולהיערך בצורה דומה לעצירת ספינת המסע רייצ'ל קורי שצפויה להגיע ביומיים הקרובים לאזור המים הטריטוריאליים של ישראל. בצבא מבהירים גם הפעם כי הם אינם צופים אלימות כפי שהייתה בספינה מרמרה: "בניגוד למרמרה כאן מדובר בספינת משא עם כמה עשרות בני אדם, ואי אפשר להעתיק את אותו מודל בהכרח גם על הספינה הזו. ברור לנו שהאירוע אתמול יצר הרתעה, והכוונה היא להמשיך ולאכוף את הסגר הימי על עזה".

במקביל, יחקרו אנשי השב"כ והמשטרה את נוסעי הספינה "מרמרה", על מנת לבדוק אם המפגינים שנקטו באלימות כנגד הכוחות משתייכים לארגון טרור כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully