וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד תוקף: "ישראל ביצעה פשעים נגד האנושות"

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

31.5.2010 / 17:45

נשיא סוריה שוחח עם מקבילו הטורקי עבדוללה גול והבטיח שארצו לא תאפשר לישראל לחמוק מעונש על הרג כעשרה ממשתתפי המשט לעזה. חאלד משעל: להעמיד לדין את פושעי המלחמה הישראלים

נשיא סוריה בשאר אסד שוחח היום (שני) בטלפון עם עמיתו הטורקי עבדוללה גול ומסר לו את תנחומי סוריה על התקרית בלב ים, במהלכה נהרגו לפחות עשרה פעילים שעשו את דרכם בספינה לרצועה במסגרת המשט הבינלאומי להסרת המצור על עזה. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי אסד אמר לגול כי ארצו לא תרשה שישראל תחמוק מעונש בגין "פשעיה השפלים" המתווספים לשורה ארוכה של "פשעים נגד האנושות".

מוקדם יותר נועד אסד בדמשק עם ראש ממשלת לבנון סעד חרירי ודן עמו בשורה של נושאים, ביניהם גם בהשתלטות הישראלית על הספינה שעשתה את דרכה לעזה. בהודעה משותפת בתום הפגישה גינו השניים את "הפשע הפחדני שביצעה ישראל נגד אזרחים חפים מפשע שהגיעו לספק ציוד הומניטרי לאזרחים". הם קראו לנקוט צעדים מיידיים "על מנת לשים קץ לפשעים הישראליים ולהפרות של כל ההבנות הבינלאומיות".

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל קיים מספר שיחות טלפון עם בכירים ערבים בעקבות המתקפה הישראלית על הספינה שעשתה את דרכה לרצועת עזה, במהלכן קרא להם לסייע בהסרת המצור על עזה ובהעמדה לדין של "פושעי המלחמה הישראלים". בין השאר שוחח משעל עם שליט לוב מועמר קדאפי, נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח, סגן נשיא סוריה פארוק א-שרע, שר החוץ הסורי וואליד מועלם ומזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא.

נשיא מצרים חוסני מובארק גינה אף הוא את "השימוש הלא צודק בכוח צבאי" שעשתה ישראל בהשתלטות על הספינה בלב ים. "העם במצרים מזדהה עם תושבי הרצועה ומאמין כי השגת פיוס פנים-פלסטיני היא הדרך שתוביל להסרת המצור על עזה ולסיום סבלם של התושבים", נמסר בהודעה. מוקדם יותר זימן משרד החוץ המצרי את שגריר ישראל בקהיר, יצחק לבנון, לשיחת הבהרה בעקבות התקרית הבוקר. גם ירדן גינתה בתוקף את המתקפה וזימנה את שגריר ישראל בעמאן על מנת שיספק הסברים.

  • עוד באותו נושא:
  • בשאר אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully