וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות סטודנטים בת"א מוחים: "טבח עם"

גיל סימה וקובי מנדל

31.5.2010 / 16:49

מאות סטודנטים מפגינים ברחבת אוניברסיטת ת"א נגד ההשתלטות הימית על המשט לעזה בה נהרגו 15 בני אדם ועשרות נוספים נפצעו. בין הקריאות: "טבח עם" ו"מדינה גזענית"

מאות סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב מפגינים אחר הצהרים (שני) ברחבת הכניסה למקום לימודיהם במחאה על תוצאות המשט לעזה במהלכו נהרגו 15 מנוסעי הספינות ונפצעו עשרות אנשים. הסטודנטים המוחים קוראים לתקרית "טבח עם", "מדינה גזענית" וקריאות למרד אזרחי מצד ערביי ישראל. יש לציין כי בשלב זה נערכת ההפגנה בשקט וללא אירועים חריגים.

בהפגנה נוכחים בין היתר גם פעילי שמאל ומרצים מקרב האוניברסיטה אשר לדבריהם החליטו שזה הזמן לצאת מהשתיקה ולומר בקול ברור וחזק מהי מדיניותה ה"נפשעת" של הממשלה. "אנחנו פה בגלל הכוח הפיזי והרג אנשים חפים מפשע", אמרה נועה, אחת מפעילות השמאל וסטודנטית באוניברסיטה, "שוב מסתבר שהצבא שלנו יודע להגיב אך ורק בכוח כלפי ביקרות המופנית כלפיו". במהלך ההפגנה ניתן היה לשמוע גם קריאות מצד נהגים אשר עברו במקום אשר גינו את נסיבות ההפגנה: "תתביישו לכם", "חיים פה על חשבון המדינה ותומכים בטרור", היו הקריאות.

"אני לא חושבת שירי של קסאמים צריך להוות הצדקה למה שחווינו ביממה האחרונה, הם (הפלסטינים-ג.ס) חווים את הכיבוש כבר יותר מ-43 שנה, אי אפשר להתעלם מזה", אמרה נועה.

הסטודנטים הערבים לא הסתירו את זהותם והגיעו לרחבת האוניברסיטה ענודים בכאפיות. "אולי אנחנו חיים במדינת ישראל אבל הלב שלנו הוא עם המשפחות הפלסטיניות הסובלות יום יום מהכיבוש הישראלי", סיפרה שדא עאמר, אחת הסטודנטיות שנכלה בהפגנה. בין שלל הסיסמאות ניתן היה לזהות בהפגנה גם מודעות אבל אותן החזיקו הסטודנטים, אשר ציינו כי מדובר "ביום אבל". "מיליון וחצי אנשים סובלים ממצור ממושך, בפעולה הזאת מנעה ישראל מצרכים של מזון ותרופות והוכיחה שוב את מדיניותה התוקפנית", הוסיפה עאמר.

מרצים באו לתמוך בסטודנטים

בין המפגינים ניתן היה לאתר גם מספר מרצים אשר באו להביע תמיכה בסטודנטים. אורי הדר, מרצה לפסיכולוגיה באוניברסיטה סיפר כי "כל מה שנוכחנו לראות ב-12 שעות האחרונות הוא פעילות פיראטית המסתיימת לצערי בשפיכות דמים".

מוקדם יותר היום קיימו עשרות סטודנטים ערבים הפגנה בקמפוס של אוניברסיטת חיפה במחאה על השתלטות חיל הים על המשט לעזה, כאשר מולם התקבצו מספר סטודנטים יהודים. בין הקבוצות חצצו כוחות משטרה שניסו למנוע מהסלמת המחאה. במהלך ההפגנה נעצר סטודנט אחד, ומהנהלת אוניברסיטת חיפה נמסר כי ההפגנה נערכה ללא אישור.

בנוסף משתתפים בשעות אחר הצהרים עשרות בני אדם בהפגנת תמיכה בצה"ל בצומת צבר שבקרית מוצקין פעולת חיל הים. בהפגנה, שנערכה ביוזמת העירייה, הוחזקו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "היום אנחנו ילדים – מחר חיילים", "חיילי צה"ל אנחנו אתכם" ועוד. ראש העיר חיים צורי אמר בהפגנה כי "אנחנו עומדים מאחורי חיילי צה"ל ולא ניתן לאיש לפגוע בצביונה של מדינת ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully