וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: החיילים הותקפו ונאלצו להגן על עצמם

פנחס וולף

31.5.2010 / 19:10

רה"מ נתניהו ביטל את פגישתו עם הנשיא אובמה וישוב בהקדם לישראל, בעקבות פעולת לוחמי השייטת במהלכה נהרגו כעשרה ממשתתפי המשט לעזה. לדבריו, "ישראל מביעה צער על ההרוגים, אך הלוחמים הותקפו והיו חייבים להגן על עצמם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לראשונה להשתלטות צה"ל על ספינות המשט לעזה, במהלכה נהרגו כעשרה ממשתתפיו. במהלך פגישה באוטווה עם ראש ממשלת קנדה סטפן הארפר, אמר נתניהו כי "ישראל מביעה צער על ההרוגים", אך הבהיר: "חיילי צה"ל הותקפו, נדקרו, והיו אפילו קולות של ירי. הם היו חייבים להגן על עצמם".

עוד אמר ראש הממשלה, כי ישראל הציעה למשתתפי המשט להעביר בעצמה לרצועת עזה את הציוד ההומניטרי שהיה בספינות, אולם ההצעה נדחתה. "הודענו לספינות במשט: הביאו את כל הציוד, נערוך בדיקות ביטחוניות ונעביר את המטען לעזה", אמר נתניהו, אולם לדבריו, לא זו בלבד שפעילי המשט לא שיתפו פעולה. הם גם תקפו את החיילים. עוד אמר ראש הממשלה, כי "זו היתה פעולה של חמאס שנתמך על ידי אירן". הוא הוסיף, כי על ישראל לשמר את המצב שבו נמנעת כניסת חומרי גלם חבלניים לתוך הרצועה.

נתניהו החליט סופית לקצר את ביקורו בצפון אמריקה ולשוב לישראל בהקדם בעקבות השתלטות לוחמי השייטת על ספינות המשט לעזה. לפני הפגישה עם ראש ממשלת קנדה, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי, "ראש המשלה החליט לקצר את ביקורו בקנדה ולהקדים את חזרתו לישראל. ראש הממשלה יקיים בשעה הקרובה את פגישת העבודה המתוכננת עם ראש ממשלת קנדה, הארפר, במהלכה יעדכן אותו באירועים האחרונים, ולאחר מכן ימריא מקנדה".

מאוחר יותר שוחח נתניהו בטלפון עם נשיא ארה"ב ברק אובמה וסיפר לו על הנסיבות שבגינן נאלץ להקדים את שובו לישראל. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים קבעו לתאם פגישה חדשה במועד מאוחר יותר ושהצוותים המקצועיים יעמדו בקשר הדוק לגבי האירועים וההתפתחויות האחרונות באזור.

מוקדם יותר התייחס שר הביטחון אהוד ברק לפעולה. השר ברק אמר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בקריה בתל אביב כי "המשתתפים יזמו התנגשות אלימה, אנו מצרים על הנפגעים אך האחריות לכך היא על משתתפי המשט ועל מארגניו. קראנו להם להגיע לנמל אשדוד ולהעביר את הסיוע לעזה לאחר בדיקות ביטחוניות, כל הקריאות הללו נדחו על ידם. החיילים שעלו על הספינות הותקפו מצד המשתתפים במשט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully