וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על עקרונות לא מתפשרים

שר החינוך גדעון סער

31.5.2010 / 15:14

ערכים צריכים לבוא לידי ביטוי במעשים ובהחלטות של כל אחד מאיתנו מדי יום ביומו. שר החינוך מבטיח שעם מיצוי החקירה בעניין הדלפת הבגרות, יינקטו צעדים שבאחריות ובסמכות המשרד לגבי הלקחים הנדרשים

יש לשבח את משטרת ישראל על הטיפול המהיר (שעדיין לא תם) בחקירת פרשה חמורה - דליפת בחינת הבגרות במתמטיקה ו"מסחר" בה. הממצאים שעולים מחקירת המשטרה מעידים על נכונות פעולות משרד החינוך הן בהגשת התלונה למשטרה והן בהחלפת הבחינה שדלפה.

ערכים צריכים לבוא לידי ביטוי במעשים ובהחלטות של כל אחד מאיתנו מדי יום ביומו. הנחישות באה להקרין מסר ברור: לא נאפשר להגיע להישגים באמצעות רמייה וגניבה. טוהר הבחינות הוא ערך חשוב שמערכת חינוך ראויה חייבת להנחילו. הספקנים והציניקנים למיניהם התבדו בתוך פחות משבוע - היתה תשתית עובדתית מוצקה לתלונה במשטרה ולהחלטות שהתקבלו.

לאחר שתסתיים החקירה יהיה ערך רב במיצוי הדין עם כל מי שעבר על החוק בפרשה. במקביל יינקטו צעדים שבאחריות ובסמכות המשרד במישור המשמעתי ובבדיקה המערכתית לגבי הלקחים המערכתיים הנדרשים.

עצם קיום חקירת המשטרה וההליך הפלילי הצפוי בעקבותיה יש בהם תרומה משמעותית להרתעת עבריינים פוטנציאליים מהישנות מקרים דומים בעתיד.

ההתמודדות עם פרשה זו מלמדת לקח חשוב: לעיתים דרך קשה וארוכה היא הדרך הנכונה ולא הפיתוי לקיצורי דרך ולפשרות על ערכים. לו היינו מחליטים לקיים את הבחינה המקורית תוך עצימת עיניים לעובדות שנודעו לנו יומיים לפני קיומה המתוכנן - היינו מפנים בכך גב למימד הערכי שחייב להיות מרכזי בכל מערכת חינוך. לו היינו מחליטים לבטל את הבחינה או לדחותה היינו פוגעים בכך ב80-אלף התלמידים שלמדו והתכוננו אליה.

הדרך שבה בחרנו היתה קשה ומורכבת מבחינה לוגיסטית וארגונית. ידענו והודענו כי בנסיבות העניין צפויים שיבושים. מדובר היה במהלך בזק חסר תקדים שאורגן בתוך 36 שעות מבלי שקדם לו ניסיון דומה. בסופו של יום על אף עיכוב שהיה בחלק מבתי הספר בתחילת המבחן הראשון כל התלמידים נבחנו.

המערכת עמדה במבחן מעשי וערכי כאחד. היום ברור כי התמודדות עם קשיים עדיפה על מריחה טיוח והתפשרות על עקרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully