וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באוניות נמצא נשק שהוכן נגד חיילי צה"ל"

ניר יהב ופנחס וולף

31.5.2010 / 11:05

ישראל מגיבה רשמית להשתלטות על המשט לעזה בו נהרגו לפחות 15 ממשתתפיו ועוד עשרות נפצעו. סגן שר החוץ כינס מסיבת עיתונאים במשרד החוץ בירושלים בה תקף את מארגני המשט: "האירועים היו פרובוקציה מסוכנת. אף מדינה ריבונית לא היתה מוכנה להפרה כזו של ריבונותה"

תאגיד כאן

( צילום: רויטרס, דו"צ. עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אבי משולם)

הקרב הימי בין כוחות חיל הים לבין משתתפי המשט לעזה הסתיים הבוקר (שני) עם לפחות 15 הרוגים ועשרות פצועים ממשתפי המשט וכן חמישה חיילי צה"ל פצועים. הקרב כעת עובר לזירה ההסברתית. סגן שר החוץ דני אילון הגיב במסיבת עיתונאים המשרד החוץ לפעולת צה"ל ולהשתלטות על המשט לעזה.

"האירועים היו פרובוקציה מסוכנת", אמר אילון, "על הסיפון מצאנו נשק שהוכן מראש נגד כוחותינו. השיטה שלהם היתה אלימה ועל כן התוצאה היתה אלימה. קראנו למארגנים דרך ערוצים דיפלומטיים לעצור את הפרובוקציה הזו". אילון הוסיף כי "מארגני המשט לא קיבלו את הצעתנו להעביר את האספקה באמצעים מקובלים. למעשה, מה שהם השיבו כי מדובר בקמפיין הומניטרי ושמטרתו לשבור את המצור הימי על עזה.

"אישור להעברת הספינות היה פותח נתיב הברחות של נשק וטרוריסטים לרצועת עזה. אמרנו למארגנים שהם לא יורשו לשבור את המצור כפי שמותר לנו על פי החוק הבינלאומי. אף מדינה ריבונית לא היתה מוכנה להפרה כזו של ריבונותה, פגיעה באזרחיה. אני קורא לכל המדינות הרלוונטיות לסייע בפתרון המשבר", אמר אילון.

הקרב עובר לזירה הבינלאומית

הפרשה הפכה כעת למאבק הסברתי, לאחר שההשתלטות על משט הספינות בלב ים הסתיים. במהלך ההשתלטות של לוחמי חיל היום נהרגו לפחות 15 בני אדם, לפי הדיווחים עשרות ממשתפי המשט נפצעו בפעולה. בהשתלטות נפצעו בנוסף גם 5 חיילים בדרגות פציעה קשה ובינוני, אך לא היו הרוגים בקרב כוחות צה"ל. לבתי החולים בישראל, רמב"ם, תל השומר, ובילינסון, פונו הפצועים הישראלים ועוד עשרה פצועים ממשתתפי המשט.

ההשתלטות הישראלית על הספינות החלה בשעה 4 בבוקר. לדברי הרשת, מי שקיבל את ההחלטה להשתלט על הספינה הוא שר הביטחון אהוד ברק במהלך פגישה צבאית שקיים בלילה. על פי הדיווח, חיל הים החליט להשתלט על הספינות המשתתפות במשט לפני שהגיעו למים הטריטוריאלים.

דובר צה"ל, תת אלוף אבי בניהו, הגדיר את המשט כפעולת טרור לכל דבר. "חשוב לי שיובן כי לא היה מדובר כאן במסע סיוע הומניטרי, זו לא פעילות שלום, זה פיגוע טרור בלב ים. אין שום קשר בין פתיחה באש ותקיפת חיילים בסכינים לבין פעילות לקידום השלום. מדובר בלינץ' - חטפו לחיילים שלנו נשק וירו בו".

מצה"ל נמסר כי במהלך הפעולה להשתלטות על כלי השיט נתקלו החיילים באלימות פיזית קשה מצד המפגינים שתקפו אותם, לדבריהם בירי מאש חיה, בנשק קר, סכינים ואלות שהוכנו מבעוד מועד. המפגינים אף ניסו לחטוף נשק מאחד הלוחמים. לנוכח סכנת החיים שנשקפה נאלצו הלוחמים להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות ואף בנשק חי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully