וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון: הדחתו של פארס תישאר בעינה

30.5.2010 / 19:45

שר הביטחון אהוד ברק הודיע כי על אף תרומתו של תא"ל פארס למדינה, הוא אינו מעוניין להתערב בהחלטת הרמטכ"ל להדיחו מהצ"ל. פרקליטיו של פארס הודיעו כי יעתרו לבג"ץ נגד ההחלטה

שר הביטחון אהוד ברק הודיע הערב (ראשון) לתת אלוף עימאד פארס כי הוא אינו מוצא מקום להתערב בהחלטת הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי ולפיכך הדחתו מצה"ל נותרת בעינה. פארס נפגש על פי בקשתו עם ברק בניסיון לשכנעו לבטל את החלטת הרמטכ"ל ולהשאירו בצה"ל עד אשר ימונה לאשכנזי מחליף.

פארס הודח מצה"ל לאחר שהורשע בדיווח כוזב, באי קיום הוראות ובעבירות במסמכים צבאיים. עבירות אלו התגלו בעקבות תאונה שעשתה אשתו של פארס בזמן שנהגה ברכבו הצבאי בניגוד לנהלים. במהלך הפגישה טען תא"ל פארס בפני ברק כי לא שיקר והוסיף כי "יש לו עוד מה לתרום לצבא". לפיכך, לטענתו שגה הרמטכ"ל בהחלטה להדיחו מהצבא.

שר הביטחון ברק שיבח את פארס על שירותו בצה"ל והביע את הערכתו הרבה ותרומתו למדינה. לפני כשלושה שבועות פנו קצינים דרוזים במכתב לברק בבקשה למנוע פגיעה בשמו הטוב של תא"ל עפארס. עמותת הקצינים הדרוזים המשוחררים, בה חברים עשרות קצינים במילואים, דרשה מברק לוודא שלא ייפגע מה שהם מכנים "מיתוס עימאד פארס".

פרקליטי פארס: "החלטה לא מידתית"

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל ח"כ איוב קרא אמר כי הודעת שר הביטחון ברק היא "נטישת גיבור פצוע". קרא אמר כי "החלטתו של שר הביטחון שלא להתערב בפרשת פארס מעידה על בריחה מאחריות ונטישת גיבור פצוע. הפקרתו של פארס תפגע בעתיד צה"ל ועלולה להשפיע לרעה על המוטיבציה בקרב הצעירים הדרוזים והבדואים, אשר עומדים לפני גיוס. לאור תקדימי העבר, כאשר קצינים בדרגות אף נמוכות יותר, כמו אלוף משנה אלי גבע במלחמת לבנון הראשונה, התקבלו לשיחות בדרג המדיני, על שר הביטחון לשקול את החלטתו בשנית".

פרקליטיו של פארס, עורכי הדין אבי עמירם ורמי בובליל, הודיעו כי בכוונתם לעתור לבג"ץ כנגד החלטת שר הביטחון, שלא להפוך את החלטת הרמטכ"ל גבי אשכנזי להדיח את פארס מצה"ל.

עו"ד עמירם טען כי בהחלטת הרמטכ"ל קיים חוסר מידתיות. "אין כל פרופורציה בין העונש של ההדחה מצה"ל לבין מעשיו של פארס", אמר עו"ד עמירם לוואלה! חדשות. "לא ייתכן שבשל אירוע אזוטרי שכזה ייגדע שירותו של קצין שתרם כה רבות לצה"ל ולביטחון המדינה. אנו מקווים שבג"ץ יהפוך את ההחלטה ויביא להמשך שירותו של קצין כל כך מוערך בשירות צה"ל".

עדכון ראשון: 18:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully