וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעם שליט: "מדינה שלמה כשלה בהחזרת בני"

גלעד גרוסמן

30.5.2010 / 17:41

אביו של החייל החטוף גלעד שליט נשא דברים בכנס לשכת עורכי הדין באילת ומתח ביקורת חריפה על הממשלה. "אזל הזמן לדיבורים, הגיע הזמן למימוש מחויבותה של המדינה וקברניטיה לחייליה". לדבריו, עסקת חילופי השבויים לא תעודד את הטרור

יח"צ - חד פעמי

( צילום: אילרז גטה, עריכה: דורון שטיין)

"לא נהיה מוכנים לקבל יותר את הסחר מכר המתמשך הזה על חייו של בננו, בחור צעיר בשר ודם. אנו, הוריו של גלעד, משפחתו ורבבות חבריו ותומכיו, עומדים כאן היום לפניכם אל מול ממשלת ישראל וקברניטיה ומבקשים צדק. זועקים ותובעים את חירותו של בננו גלעד, לפני שיהיה מאוחר מדי. זו לא מליצה ריקה, אזל הזמן לדיבורים, הגיע הזמן למימוש מחויבותה של המדינה וקברניטיה לחייליה", כך קרא היום (ראשון) בהתרגשות נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, בנאום שנשא בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין, הנערך באילת, בנוכחות נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, שר המשפטים יעקב נאמן, השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, פרקליט המדינה משה לדור ואלפי משפטנים.

שליט המשיך בביקורת חריפה נגד הממשלה: "ארבע שנים שמדינה שלמה, עם כל האמצעים שעומדים לרשותה – שני ראשי ממשלה, שני שרי ביטחון, שני רמטכ"לים וראש שירות - כשלו כישלון חרוץ, ולצערי אין מלים אחרות לתאר זאת. לא להחזיר את גלעד הביתה וזאת למרות שהוא נמצא קילומטרים ספורים מהגבול הדרומי של מדינת ישראל".

הוא הוסיף כי "כבר ארבע שנים אומרים לציבור ולמשפחה שדרישות החוטפים יעודדו חטיפות נוספות, כאילו שאם לא תבוצע העסקה הנוכחית המוטיבציה של ארגוני הטרור תיעלם בבת אחת ואנשים יוכלו לטייל בשכונות ברחבי עזה. כבר ארבע שנים שמנסים להפחיד אותנו ואת אזרחי ישראל בתרחישי אימה שביצוע עסקת האסירים לשחרור מחבלים ורוצחים יציתו כאן אינתיפאדה חדשה וישפכו דם ואש ברחובותינו, יחזירו אותנו 10-20 שנה אחורה. נדמה שעל כתפיו הצנומות של גלעד נשענת כל תפיסת הביטחון של מדינת ישראל והמלחמה בטרור".

"אחת הפרשות המבישות בהיסטוריה"

"כבר ארבע שנים גלעד זועק לקבל בחזרה את חירותו, אולם לא עונים לו", הוסיף אביו של החייל החטוף. "אין זה מתפקידנו, הוריו ומשפחתו, להשיא עצות למקבלי ההחלטות ולהנחות אותם בנושא מה שיש לעשות על מנת לסיים במהירות ובנחישות את הפרשה העצובה הזאת. אחת העצובות והמבישות בכרונולוגיה של מדינת ישראל של תחילת המאה ה-21. מנהיגות אמיצה ואמיתית נבחנת ביכולתה לקבל החלטות והכרעות קשות. המשפחה לא תסכים לקבל עוד ארבע שנים ארוכות ומתישות, לא תקבל את הקלישאה שפעילותה מזיקה למו"מ לשחרור גלעד".

עוד אמר שליט כי "ארבע שנים היו זמן מספיק על מנת להפעיל את כל החלופות והמנופים שהמדינה יכולה להפעיל. מדינה שיכולה להציל אזרחים זרים בהאיטי - אמורה להציל חייל שלה שמוחזק כבן ערובה מספר קילומטרים דרומה. ידענו לעשות זאת בעבר. אל תספרו לנו ולציבור שזרועות הביטחון של מדינת ישראל, עם יכולות ומשאבים אדירים, לא יכולות להתגבר ולנטרל עשרות מחבלים בדרגת מסוכנות כזו או אחרת אם וכאשר ישוחררו".

שליט סיכם ושאל: "אני שואל אתכם, שופטים ומשפטנים נכבדים, אם אין לנו מחויבות גם להילחם למען זכויות אדם בסיסיות של גלעד שלנו, שלא רואה עולם כבר ארבע שנים?". שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, אמר בתגובה לדבריו הקשים של נעם שליט, כי "כשגלעד ישתחרר, הוא ישמע שהוא לא יכול היה לקוות להורים ראויים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully