וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקייטנה למשפחות חד-הוריות בדימונה בסכנה

גיל סימה

30.5.2010 / 17:13

מזה כ-13 שנים פועלת בדימונה קייטנה ייחודית לילדי משפחות חד-הוריות. השנה לא ברור עדיין אם תופעל הקייטנה וזאת עקב קיצוץ בתקציבי העירייה

חודשיים לפני פתיחת הקייטנה המיוחדת לילדים בסיכון שפועלת בדימונה, עומדת הפעלתה השנה בספק. יו"ר ארגון המשפחות החד-הוריות בעיר אילנית לוגסי אמרה כי "איך שזה נראה עכשיו אני לא מפעילה את הקייטנה. בדרך כלל בשלב כזה כשאנחנו כבר ממש לפני שמתחילים יש לי את הכסף שצריך להיות בקופה וגם נותר משהו קטן לפעילויות שאנחנו לא מכינות מראש".

לדבריה, השנה היא לא הצליחה עדיין לגייס אפילו שקל בודד כשגם המימון מהעירייה אשר כיסה חלק משמעותי מתקציב הקייטנה קוצץ כתוצאה מקיצוץ רוחבי שנעשה בכל משרדי העירייה. "זוהי המסגרת היחידה שיכולה לתת לילד רעב את המנה החמה שלו ביום ואני כבר לא מדברת על הסכנות שמחכות לו ברחוב", אומרת שמחה קמרי, מנכ"לית הארגון אשר עדיין מקווה שהתרומות יחלו להגיע והיא תוכל להפעיל בכל זאת את הקייטנה.

"הקייטנה היא החממה לילדים האלו בכדי שלא יהפכו לטרף קל, הכול בכדי לשמור עליהם ולהעניק להם קצת חום ואהבה, בכל זאת מדובר בילדים אשר עברו טראומות משפחתיות קשות וחוו את האלימות מקרוב והקייטנה היא אולי הפתח האחרון עבורם לתקווה", מציינת לוגסי ומוסיפה: "אני לא מתכוונת להוריד מהאטרקציות שאני נותנת לילדים האלו ופשוט אלחם בשיניים כדי שבכל זאת המסגרת תישאר עבורם".

הקייטנה הייחודית פועלת בעיר מזה 13 שנים. הקייטנה מיועדת למשפחות חד הוריות אשר ילדיהן מוצאים במסגרת זו את אולי המפלט האחרון עבורן. במהלך כל השנים נהנתה הקייטנה מסיוע של מתן תקציבים מאגף הרווחה בעירייה כשאחוז נוסף לפעילות סדירה מומן על ידי מעגל רחב של ארגוני תרומות מהארץ ומחברות מסחריות. קייטנת הילדים בסיכון היא היחידה בדימונה ומידי שנה היא מאמצת עוד ועוד ילדים הנפלטים ממוסדות סגורים, פנימיות וגם מהמסגרת הביתית האלימה. לקייטנה נרשמים מידי שנה עשרות ילדים מכיתות א'-ו' והיא פועלת עד שעות אחר הצהריים כשצוות של עובדים סוציאליים מסייע בקשיים ובהתמודדות היום יומית המלווה אותם.

מהעירייה נמסר כי היא תומכת בקייטנה ותתמוך בה גם השנה. התמיכה כוללת העברת תקציב, מימון פעולות ופנייה אישית של ראש העיר לתורמים.גם השנה תעביר העירייה את התקציב לקייטנה, אולם חשוב להדגיש כי שמונים אחוזים מתקציבה של הקייטנה נשען על תרומות ובהיעדר אלה, עומד קיומה של הקייטנה בסכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully