וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרשת מבחוח: שר ישראלי במפרץ

פנחס וולף

30.5.2010 / 17:00

חמישה חודשים לאחר חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח, יוצא שר התמ"ת בנימין בן אליעזר למפרץ הפרסי כדי להשתתף בוועידה כלכלית בקטאר. לדבריו, הצעד "יפשיר את הקיפאון בין ישראל לשכנותיה"

לראשונה מאז פרשת חיסולו של מחמוד אל-מבחוח בדובאי, שר ישראלי יבקר במפרץ הפרסי. שר התמ"ת בנימין בן אליעזר (העבודה) ומנכ"ל משרדו שרון קדמי ייצאו הערב (ראשון) לדוחא, בירת קטאר, וישתתפו בוועידת הפורום הכלכלי העולמי (WEF), שתדון בסוגיות של שיתופי פעולה אזוריים ובינלאומיים ובדרכים להגברת הצמיחה לאחר היציאה מהמשבר הכלכלי. הוועידה היא חלק ממספר ועידות של הארגון המתקיימות במקומות שונים בעולם במהלך השנה, ביניהן הוועידה בדאבוס.

בן אליעזר ייפגש בנסיכות גם עם עמיתים ועם ראשי חברות מובילות בעולם, ויקרא להם לקדם את הסחר וההשקעות באזור ולשפר את מערכת היחסים הכלכליים והמדיניים במזרח התיכון. היקף הסחר בין קטאר לישראל עמד בשנת 2009 על שישה מליון שקלים, מתוכם שני מיליון ייצוא מישראל.

טרם צאתו מישראל הסביר בן אליעזר, כי השתתפות ישראל בכנס חשובה למיצובה כמדינה מרכזית באזור, במיוחד על רקע ההצטרפות הרשמית של ישראל לארגון ה- OECD.

לדבריו, "אני מקווה לשכנע את עמיתיי מהמזרח התיכון וממדינות המפרץ להיעזר ביכולות הישראליות, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה המתקדמים, ובמעמדה הכלכלי האיתן של ישראל, כדי לפרוץ חסמים ולהפשיר את הקיפאון בין ישראל לשכנותיה".

מנהל מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, בועז הירש, הסביר את חשיבות ההשתתפות בוועידה ואמר, כי "ארגון ה-WEF הינו ארגון וולונטרי בינלאומי היושב בז'נבה ופועל להבאת ראשי מדינות, ראשי ארגונים ועסקים מובילים בעולם לדיונים בתחומי שיתוף פעולה על מנת לשפר את תנאי הסחר והכלכלה של המדינות השותפות לדיונים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully