וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטים ושוטים

אביעד כהנא

30.5.2010 / 16:51

במקום להסביר לפחות לאזרחי ישראל את האמת על המצב, מניחים כלי התקשורת לגורמים שונים לבלבל את הציבור הישראלי ולמכור לו סיסמאות מניפולטיביות ריקות של סיוע הומניטרי לאזרחים המסכנים של עזה. אביעד כהנא לא נותן למשט לעבור

גלי הים התיכון מעולם לא יהיו אטרקטיביים בימים הקרובים. עיני כלי התקשורת מכל רחבי העולם נשואות לגבול הימי של מדינת ישראל, להצגה הכי טובה בעיר. שבע ספינות עמוסות מטען הומניטרי מפליגות בנחישות לעבר רצועת עזה המסוגרת והמורעבת, על מנת לפרוץ את הסגר המתמשך למעלה מ-1,300 ימים. על סיפוניהן עשרות לוחמי זכויות אדם עזי נפש חמושים בתחושת שליחות ובעשרות מצלמות שיעבירו בשידור חי את הקרב על עתידה של רצועת עזה.

יורים לעצמנו בראש

אחד ממארגני המשט הוא ישראלי לשעבר, תושב שבדיה בשם דרור פיילר. דרור פיילר התראיין בתכניתה של אילנה דיין בגלי צה"ל, אודות הזכות שלו לפעול נגד מדינת ישראל ונגד הצבא שלה.

אחת מהמשתתפות הבכירות במשט הינה חברת הכנסת חנין זועבי, שכותבת מדי יום באתר זה דיווח מרגש על התקדמות המסע שלה. הגדילה ח"כ זועבי לעשות ולאמר: "אנחנו לא מפחדים מחיל הים הישראלי".

מדינת ישראל נכנסת לקרב הסברתי שתוצאותיו העגומות ידועות לכל, זאת מבין כל בר דעת, אולם מדוע צריכה מדינת ישראל לתת במה תקשורתית רחבה באופן גורף, בשם הדמוקרטיה, לאותם אלה החפצים בקלונה? במקום לשדר ולהסביר לפחות לאזרחי ישראל את האמת על המצב, מניחים כלי התקשורת לגורמים שונים לבלבל את הציבור הישראלי העייף והמותש ולמכור לו סיסמאות מניפולטיביות ריקות של סיוע הומניטרי לאזרחים המסכנים של עזה.

צביעות אירופאית

הטיעון המרכזי של מארגני המשט הינו המשבר ההומנטירי החמור שפוקד את רצועת עזה, והמצור המוחלט בו היא מצויה למעלה מ-1300 ימים. כנראה שהם לא שמעו על למעלה מ-1000 מנהרות הברחה ממצרים לעזה. כל הטיעון על משבר הומניטרי הוא מופרך מעיקרו, הרי אם באמת יש רעב והמשבר הוא כה גדול, מדוע לא שמענו על אפילו אזרח עזתי אחד שהיה צריך לקבל טיפול נגד תת-תזונה או שחלילה מת מרעב?

בעזה הרי פועלים עשרות ארגונים שלא חשודים באהבה מיותרת לישראל - איפה היו השייטים האמיצים ברעידת האדמה בהאיטי?מדוע הם לא מפליגים לדרפור ומזרימים סיוע לאסון ההומניטרי שם? מה בדבר העובדה הפשוטה שמדינת ישראל מעבירה מדי יום עשרות טונות של מזון, ציוד, מתקני התפלה, מוצרי נקיון, מאות אלפי ליטר של סולר ובנזין ועוד?

מי שמעוניין, יכול להיתקע כל בוקר מאחרי טור אין-סופי של משאיות הנוסעות של הכביש המוביל למעבר כרם שלום ולהיווכח במציאות. הצביעות הגדולה מכולם היא העובדה שלמרות שישראל התחייבה להעביר את הציוד בשלמותו לעזה, הם עדיין ממשיכים במשט במטרה להכפיש את שמה של מדינת ישראל.

עזרה לעזתים המסכנים?

מישהו זוכר מדוע יש מצור על עזה? מישהו זוכר איך עזה הפכה להיות מקום של כאוס, שבה חיים למעלה ממליון וחצי תושבים בפחד מתמיד, תחת עינו הפקוחה והאצבע הקלה על ההדק של החמאס? איפה היו כל אותם מארגנים שמחבלי החמאס הרגו, שרפו, עינו והוציאו להורג את יריביהם מהרשות הפלסטינית? מדוע לא שומעים את קולם כאשר קבוצה של תושבים עזתיים אמיצים בשם אל-מאזן, מדווחת על עינויים ומעשי שוד של מחבלי החמאס?מישהו מהם יודע שבעזה שנת 2010 זוגות חייבים ללכת עם אישורי נישואין ברחוב, אחרת הם יעצרו?

אם תשאלו כל בר סמכא מכל מדינה במזרח התיכון לגבי שלטון חמאס ברצועה, תקבלו אותה תשובה: חמאס חזק מחליש את הרשות הפלסטינית. ללא רשות פלסטינית חזקה, הסיכוי להסדר עם ישראל שואף לאפס. אם אתם באמת רוצים לעזור לתושבים המסכנים, המשמשמים למעשה כבני ערובה של שלטון חמאס, תפעילו לחץ על המדינות התומכות בחמאס באופן גלוי וסמוי, להפסיק את הטירוף שמתחולל שם מאז יוני 2007.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

מי באמת משתתף במשט?

אם תבדקו באתר מארגני המשט (www.shiptogaza.se), תגלו שמי שעומד מאחרי המשט הם כמה ארגונים קטנים שנחשבים רדיקליים אפילו בעיני ארגוני זכויות אדם מרכזיים, שכידוע אינם נמצאים בצד הישראלי. כל אותם ארגונים מבינים למעשה כי כל המשט הזה הוא טעות אחת גדולה, אולם אף אחד מהם לא יוצא נגד זה כי בסופו של דבר מדינת ישראל יוצאת רע מכל הסיפור - מה רע? איך זה שאף מדינה ערבית לא תומכת במשט בגלוי? וטורקיה היא לא דוגמה - מעבר לכך שהיא לא מדינה ערבית, היא קיבלה כבר למעלה משנה החלטה אסטרטגית לפעול כזרוע ביצוע של אירן.

לסיכום, כל מי שדואג באמת לאזרח הפשוט וחסר התקווה בעזה-יפעל להפסקת שלטון חמאס ברצועת עזה, ויבין כי כל העזרה ההומניטרית הזו רק מעמיקה את הגיהינום הנקרא רצועת עזה.

על גלעד שליט כבר דיברנו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully