וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 4 שנים: אבו מאזן מתכנן לבקר בעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.5.2010 / 12:00

לדברי מקורבים ליו"ר הרשות, הוא "שוקל ברצינות" לבקר ברצועה, לראשונה מאז השתלטות חמאס עליה. המטרה: להביא להסכם פיוס פנים-פלסטיני

פריצת דרך בשיחות הפיוס? "יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוקל ברצינות לבקר ברצועת עזה, לראשונה מאז השתלטות חמאס עליה לפני כארבע שנים". כך דיווחה הבוקר (ראשון) סוכנות הידיעות הפלסטינית ,"מען" מפי מקורות המקורבים לאבו מאזן. על פי הדיווח, אבו מאזן אמר באחרונה למקורביו כי הוא "נחוש" לבקר ברצועת עזה כדי לשים קץ לפילוג הפנים-פלסטיני. המקורות לא מסרו פרטים נוספים אודות המועד הצפוי לביקור.

ואולם, בכיר חמאס סלאח ברדוויל אמר בתגובה לפרסום ב"מען" כי ארגונו לא קיבל שום הודעה רשמית על כך שאבו מאזן מתכוון לבקר בקרוב ברצועת עזה. "אם מדובר בעניין רציני והוא אכן מתכוון לבקר, נבחן את הביקור מכל ההיבטים על מנת שיהיה למען האינטרס של עמנו", הוסיף. "אין לנו שום מידע על כך, כיוון שמדובר כרגע רק בכך שאבו מאזן שוקל ברצינות לבקר".

ביום חמישי קרא שר הפנים בממשלת חמאס ברצועה, פתחי חמאד, לאבו מאזן לבקר ברצועת עזה והבהיר כי משרדו יספק ל"ראיס" אבטחה מלאה. "פיוס פלסטיני הוא בחירה אסטרטגית שלנו ואנחנו פועלים להשיגו", הוסיף חמאד. יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס עזיז דוויכ, המתגורר ברמאללה, אמר ל"מען" כי הוא מקווה להתלוות לאבו מאזן בביקור הצפוי ברצועה. "אנחנו מתגעגעים לחברינו בעזה", הוסיף, "אני מברך על הצעד הזה, שמטרתו לאחד את העם הפלסטיני כנגד המתקפות הברבריות חסרות-התקדים של ישראל".

"בלי צה"ל, חמאס היה משתלט על הגדה"

בשנים האחרונות מנסים פתח וחמאס לגבש הסכם פיוס שיסדיר את היחסים ביניהם, את השליטה ברצועת עזה, את ניהול מנגנוני הביטחון ואת מועד קיום הבחירות לפרלמנט ולנשיאות הרשות הפלסטינית. לפני מספר חודשים חתם פתח על הסכם הפיוס שגיבשה מצרים אולם חמאס סרב לחתום. בימים האחרונים הודיע חמאס כי בכוונתו להחרים את הבחירות לרשויות המקומיות שצפויות להיערך בערי הגדה בחודש יולי הקרוב.

אתמול התייחס סגן שר החוץ דני אילון למעמדו של יו"ר הרשות הפלסטינית באמרו כי "המשך שלטון אבו מאזן תלוי אך ורק בהגנה של צה"ל עליו. אם צה"ל לא היה שומר על המשך שלטון הרשות הפלסטינית של אבו מאזן, חמאס היה משתלט גם על יהודה ושומרון". לדבריו, "ברשות הפלסטינית ביקשו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שנמשיך לחסל את חמאס. אנחנו יוצאים נגד הצביעות והציניות כאשר אותם אלה שביקשו לפגוע בחמאס, מציגים עכשיו את ישראל כפוגעת בארגון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully