וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלבנון עונים לאילון: כועס שמדברים עם אובמה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.5.2010 / 10:09

גורמים בלבנון סירבו להתרשם מאיומי סגן שר החוץ הישראלי אילון, לפיהם הממשלה הלבנונית תשלם מחיר בעימות הבא. לדבריהם, מה שהכעיס את ישראל הוא שרה"מ חרירי והנשיא אובמה דנו בקידום תהליך השלום

בתגובה לדברי האיום של סגן שר החוץ דני איילון אתמול לפיהם "בפעם הבאה שיהיה עימות עם לבנון, מי שישלם את המחיר זה לא רק חיזבאללה אלא גם ממשלת לבנון והעומד בראשה", מסרו הבוקר (ראשון) מקורות לבנוניים לעיתון הלבנוני "א-נהאר" כי דבריו מעידים על כך שישראל זועמת מתוצאות פגישתו של ראש ממשלת לבנון סעד חרירי עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. לדברי המקורות, מה שהכעיס את ישראל הוא שחרירי ואובמה דנו בקידום תהליך השלום באזור ושחרירי אף ביקש מהממשל האמריקאי ללחוץ על ישראל.

סגן שר החוץ דני אילון הזהיר אתמול את ממשלת לבנון כי היא תישא בתוצאות במקרה של מלחמה עתידית עם ישראל. כשנשאל באירוע "שבתרבות" בבאר שבע אם יש לבצע מתקפת מנע נוכח התעצמות חיזבאללה, השיב כי בפעם הבאה שיהיה עימות עם לבנון, לא רק חיזבאללה ישלם את המחיר אלא גם ממשלת לבנון והעומד בראשה.

בהמשך דבריו, התייחס סגן שר החוץ למעמדו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואמר כי "המשך שלטון אבו מאזן תלוי אך ורק בהגנה של צה"ל עליו. אם צה"ל לא היה שומר על המשך שלטון הרשות הפלסטינית של אבו מאזן, חמאס היה משתלט גם על יהודה ושומרון". לדבריו, "ברשות הפלסטינית ביקשו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שנמשיך לחסל את חמאס. אנחנו יוצאים נגד הצביעות והציניות כאשר אותם אלה שביקשו לפגוע בחמאס, מציגים עכשיו את ישראל כפוגעת בארגון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully