וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העיכובים: המשט החל לנוע לכיוון עזה

ניר יהב ויהושע בריינר

30.5.2010 / 9:12

אחרי שורה של תקלות טכניות, יצאו הבוקר מאזור קפריסין שש ספינות המשתתפות במשט המחאה האירופי. הן עושות את דרכן לעבר חופי עזה, וכוח של חיל הים ימתין להן עם כניסתן למים הטריטוריאליים של ישראל

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

משט המחאה יצא לדרך: שש ספינות המשתתפות במשט האירופי יצאו הבוקר (ראשון) מאזור קפריסין ונעות לעבר חופי עזה.

ראמי עבדו, אחד ממארגני המשט, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי המשט צפוי להגיע לנקודת הכניסה למים הטריטוריאליים של ישראל מול חופי עזה במהלך הלילה שבין יום ראשון ליום שני ובתחילת שעות האור של יום שני בכוונתם לנוע לכיוון הרצועה.

אי וודאות ודיווחים שונים מלווים את יציאת המשט במהלך היומיים האחרונים, וההפלגה לכיוון עזה נדחתה כבר ביום אחד, שכן המשט אמור היה להגיע לחופה הנצור של הרצועה כבר במהלך השבת. עוד דווח כי 25 חברי פרלמנט אירופיים ממתינים בקפריסין לעלות לאניות המשט, אלא שרשויות האי מונעות מחלקם לעשות כן.

אודרי בומס, מ"התנועה לשחרור עזה" אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בתחילה תוכנן לצאת להפלגה היום ולהגיע לחוף עזה במהלך יום ראשון. "המשט לא יתקרב לעזה עד מחר משום שאנחנו לא רוצים לעשות זאת המהלך החשכה. הבעיה הזו לא תעצור אותנו", אמרה בומס.

הסטי"לים ממתינים לפקודה בנמל חיפה

בתוך כך, כוחות גדולים של חיל הים שאמורים היו לצאת הלילה לקבל את פני המשט ידחו את היציאה לים, על רקע הדיווחים כי יציאת המשט מתעכבת ביממה נוספת. ספינות טילים של חיל הים צפויות לקבל את פני אניות המשט עם כניסתן למים הטריטוריאליים של ישראל, בנקודה זו מתכננים בצה"ל להשתלט על האניות, במידה ולא ייענו לקריאה לשוב על עקבותיהן.

בתחילה צפויות הספינות הישראליות ליצור קשר עם כל אניות המשט ולהזהירן מפני כניסה למים ישראליים, וכן לבקש מהן להכריז על כוונותיהן. במידה ואניות המשט לא יעשו כן, אמורות ספינות צה"ל לבקש ממשתתפי המשט לחזור בהם מהכוונה להגיע לעזה ותחת זאת לשייט לנמל אשדוד ושם להעביר לידי ישראל את הציוד שעל סיפונן.

במידה ואניות המשט ימשיכו לשייט לעבר עזה תוך שהן נכנסות למים של ישראל, צפויות ספינות חיל הים לנסות ולחסום את דרכן, ובמקביל כוחות של הקומנדו הימי יעלו על הספינות במטרה לוודא שהן אינן נושאות חומרי נפץ או פעילי טרור בקרבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully