וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות "איתקה": הרצוג יילחם בתופעת הכתות

29.5.2010 / 21:21

חשיפת הכת שחבריה הכו על פי החשד את ילדיהם כחלק מתורת החינוך שלה, הורה שר הרווחה להוביל מהלך להגדרת סימנים מקדימים לזיהוי כתות. "אין לכך מענה חוקי", אמר הרצוג

שר הרווחה, יצחק הרצוג, הנחה הערב (שבת) את מנכ"ל משרדו נחום איצקוביץ להוביל מהלך של הגדרת "סימנים מקדימים לזיהוי מאפיינים של מנהיגי כתות והשפעתם על אוכלוסיות חלשות". זאת בעקבות חשיפתה של כת ה"איתקה"' שמי שנחשב לעומד בראשה, שי אברהמוף, שם אמש קץ לחייו בתא מעצרו.

במסגרת היוזמה, "צוות מקצועי בכיר של המשרד יחל לגבש מאפיינים של גורמים ואישים המתיימרים להיות גורמים טיפוליים מקצועיים, ואשר בפועל מפעילים את קהל מאמיניהם במתכונת של כת או מנהיגות רוחנית מסוכנת ואף יוצרים תהליכי טיפול פוגעניים", נמסר בהודעת השר. מאפיינים אלו יופצו למערכות הרווחה, מה שלדברי המשרד יאפשר לעובדי הרווחה לקבל כלים שייסעו להם ככל הניתן בזיהוי מקדים של מנהיגי כתות, ובכך להתריע מראש לגבי הסיכון שהם מהווים.

במקביל, מתכוון השר הרצוג לפעול בשיתוף פעולה עם המשטרה ומשרדי הממשלה הנוגעים בדבר במטרה לאפיין את מי שעלולים להיות המקרים הבאים שנופלים למלכודת ההשפעה של גורו או כתות. "אנו מזהים בין 50 ל-70 כתות שפועלות בארץ בכל עת. זוהי תופעה מסוכנת שאין לה מענה מקיף מבחינה מערכתית וחוקית", אמר השר הרצוג. "ננסה להדק את רשת האיתור ברמה המערכתית. ניתן לבנות מערכת איתותים כזו מבלי לחצות את עקרונות חופש הפרט, המידע והאמונה", אמר הרצוג.

"המשטרה רמסה את זכויותיו"

בתוך כך, בני משפחתו של אברהמוף האשימו בראיון לגלי צה"ל את רשויות המדינה באחריות למותו. "שפטו אותו וגזרו את דינו לפני שהיה משפט", אמרה אמו, רבקה אברהמוף, "המשטרה רמסה את זכויותיו - מה היא עושה כשהיא נכנסת לביתו, מכה אותו ומשפילה אותו לעיני ארבעת ילדיו? מבחינתי, הרשויות הרגו את הבן שלי. הוא מעולם לא עסק בכתות, רק בחר בדרך חיים אחרת".

אברהמוף, שנחשד ששימש מנהיג כת "איתקה" אליה השתייכה המורה מנתניה החשודה בהתעללות בבנה, התאבד אמש בתאו בכלא הדרים לאחר שנעצר ביום רביעי האחרון ביחד עם רעייתו בחשד לחברות בכת והתעללות בבנה של המורה. על פי החשד, הוא התאבד בתלייה באמצעות שרוך אותו קשר על קצה של סורג. סוהר שחלף במקום זמן קצר לאחר מכן מצא את אברהמוף, חתך את השרוך ושיחרר אותו. במקביל הוזמן צוות של נט"ן אשר ניסה לבצע בו החייאה אך ללא הצלחה.

מתחקיר ראשוני של שירות בתי הסוהר עולה כי אברהמוף חלק את תאו עם שני עצורים נוספים בזמן שהתאבד, אך הם ישנו במהלך האירוע. מהשב"ס נמסר עוד כי אברהמוף נבדק עם הגעתו לכלא, אך לא נמצא כ"טעון השגחה" מחשש להתאבדות. חקירה נפתחה לבדיקת נסיבות המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully