וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט לעזה: ספינות חיל הים נערכות ליציאה

יהושע בריינר וניר יהב

29.5.2010 / 19:01

על פי תכנון צה"ל, הספינות ינסו לבלום את אניות פעילי השלום בכניסתן למים הטריטוריליים של ישראל. כוחות קומנדו ישתלטו על האניות במים במידה ואלו לא ייעצרו, ויובילו אותן להמשך טיפול בנמל אשדוד

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: לירז ליבנה)

כוחות גדולים של חיל הים נערכים לקראת יציאה הערב (שבת) לעבר משט השלום שיעשה את דרכו לעזה, זאת לאחר שיציאת ספינות החיל התעכבה ביממה בעקבות דחיית יציאת אניות המשט מקפריסין. ספינות טילים של חיל הים צפויות לקבל את פני אניות המשט עם כניסתן למים הטריטוריליים של ישראל, בנקודה זו מתכננים בצה"ל להשתלט על האניות, במידה ולא ייענו לקריאה לשוב על עקבותיהן.

בתחילה צפויות הספינות הישראליות ליצור קשר עם כל אניות המשט ולהזהירן מפני כניסה למים ישראליים, וכן לבקש מהן להכריז על כוונותיהן. במידה ואניות המשט לא יעשו כן, אמורות ספינות צה"ל לבקש ממשתתפי המשט לחזור בהם מהכוונה להגיע לעזה ותחת זאת לשייט לנמל אשדוד ושם להעביר לידי ישראל את הציוד שעל סיפונן.

במידה ואניות המשט ימשיכו לשייט לעבר עזה תוך שהן נכנסות למים של ישראל, צפויות ספינות חיל הים לנסות ולחסום את דרכן, ובמקביל כוחות של הקומנדו הימי יעלו על הספינות במטרה לוודא שהן אינן נושאות חומרי נפץ או פעילי טרור בקרבן.

גורם בכיר בצה"ל סיפר שהחיילים הונחו להפעיל כוח מינימלי ולהימנע מלהיגרר אחר פרובוקציות של פעילי השלום. כמו כן, החל מהלילה יערכו כוחות של צה"ל, המשטרה ושירות בתי הסוהר וכן של נציגי משרדי החוץ והפנים לקליטתם של הפעילים. בנוסף, ישנם כוחות יס"מ של המשטרה הממתינים בנמל אשדוד במטרה לדכא הפרות סדר במידה ואלו יפרצו.

כלי תקשורת ערבים דיווחו בצהרים כי המשט צפוי להגיע לחופי רצועת עזה רק מחר, ככל הנראה בשעות הצהריים. ראמי עבדו, ממארגני המשט הבינלאומי לעזה, אמר כי הספינות אמורות לצאת לרצועת עזה מנקודת ההתכנסות סמוך לקפריסין בשעות הערב. לדבריו, מתנהלים מגעים מול גורמים באירופה במטרה למנוע מישראל לממש את איומיה ולאסור על הספינות להיכנס לחופי הרצועה.

בתוך כך, ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, אמר מוקדם יותר היום כי כל הציבור הפלסטיני עומד לצד המשט לרצועה. בנאום שנשא במסגרת ההכנות לקבלת פני המשט אמר עוד הניה כי "המשט נושא מסר ברור, לפיו המצור שהוטל על עזה בהסכמת מדינות העולם יישבר בהחלטה בינלאומית צודקת שמתורגמת על ידי אותם גיבורים שמשתתפים במשט". לדבריו, גם אם ישראל תנהג כפיראטית בלב ים, "אנחנו ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully