וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מודאג מהמתיחות הגוברת בין הודו לפקיסטן

רויטרס

11.1.2002 / 17:25

הנשיא קרא לשני הצדדים להכיר בחשיבות המלחמה בטרור; רמטכ"ל צבא הודו: אנו ערוכים להגיב בנשק גרעיני אם נותקף; במספר תקריות שונות נהרגו היום 14 בני אדם בחבל קשמיר

הבית הלבן הביע היום דאגה לנוכח המתיחות הגוברת בגבול הודו פקיסטן. בהודעה רשמית של דובר הבית הלבן, ארי פליישר נמסר כי, "הנשיא בוש ממשיך לקרוא לכל הצדדים המעורבים להכיר בחשיבות המלחמה בטרור. הנשיא עדיין מודאג בנוגע למתרחש באזור".

"הטרור הוא האויב המשותף של הודו ופקיסטן ולא המדינות עצמן", הוסיף פליישר. הדברים נאמרו על רקע אזהרתו של הרמטכ"ל ההודי כי הודו ערוכה להגיב בנשק גרעיני.

רמטכ"ל צבא הודו, סונדרג'ן פדמנבן, אמר היום כי "מתפתח מצב דמוי מלחמה" עם פקיסטן. במסיבת עיתונאים שקיים בניו דלהי, קבע הרמטכ"ל ההודי כי "אפשר בקלות לתאר את המצב כחמור". לדבריו, צבא הודו מוכן כראוי לכל סוג של מלחמה קונבנציונלית עם פקיסטן, ומצויד באספקה ל-45 יום.

הרמטכ"ל הדגיש כי הצבא ערוך גם למתקפת נגד גרעינית, אם צבא פקיסטן ישתמש בכלי נשק גרעיניים, והזהיר כי אם תפרוץ היא "תהיה הרסנית" עבור כל אזור דרום אסיה. כמו כן התריע שכך מדינה שתפנה נשק גרעיני נגד הודו, תיענש בחומרה שתטיל ספק על קיומה.

הצהרתו של הרמטכ"ל ההודי מצטרפת לדברים שאמר ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי וג'פאי לפני פחות משבועיים. בברכה לעמו, לקראת השנה האזרחית החדשה, אמר וג'פאי: "אחיי בני הארץ, המצב בו אנו עומדים הוא חסר תקדים. אני רוצה שתהיו מוכנים לכל אפשרות".

המתיחות בחבל קשמיר הגובל בין שתי המדינות, גואה לאחר שהיום נהרגו במספר תקריות ירי 12 פעילים איסלאמים, שני חיילים ושני אזרחים הודים.

הפיגוע בפרלמנט ההודי ב-13 בדצמבר הביא את המתיחות בין שתי המעצמות לשיאה. מאז הפיגוע, בו נהרגו תשעה הודים וחמישה טרוריסטים איסלמים, תיגברו שתי המדינות את כוחותיהן באזור הגבול המשותף. הפיגוע יוחס על ידי הודו לארגונים האיסלמיים לשקור א-טייבה וג'ייש א-מוחמד, ופקיסטן נדרשה לפעול נגדם. מאז נעצרו מנהיגי שני הארגונים, אך איום המלחמה באזור עדיין בעינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully