וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח מורכב להארכת מעי קצר בוצע בפעוט

אריאל נוי

29.5.2010 / 3:36

הניתוח בוצע במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "המטרה של הניתוח היא שיקום של המעיים ושל מערכת העיכול הטבעית של הילד", אמר הרופא המנתח

ניתוח נדיר להארכת המעי הקצר התבצע השבוע בילד בן שלוש וחצי במרכז הרפואי שיבא תל השומר. לצורך הניתוח הגיע לבית החולים מומחה ממנצ'סטר שבאנגליה ד"ר אדריאן ביאנקי אשר המציא את שיטת הניתוח בה נעשה שימוש. לצידו ניתח ד"ר רון ביליק מנהל המחלקה לכירורגית הילד בבית החולים לילדים ע"ש ספרא במרכז הרפואי שיבא תל השומר.

ד"ר ביליק סיפר על ניתוח המורכב "היעוד של הניתוח הוא שהמעי יעבוד בצורה יותר טובה. "המטרה של הניתוח היא שיקום של המעיים ושל מערכת העיכול הטבעית של הילד. פעם ראשונה שאנחנו עושים את זה במרכז הרפואי בתל השומר. הניתוח הוא לא חדש בארץ הוא בוצע לפני מספר שנים ומאז הוא לא בוצע".

השיטה בה ד"ר ביליק וד"ר ביאנקי ביצעו את הניתוח היא על ידי חיתוך המעי הקצר ל-2 והארכתו. שיטה נוספת הקיימת כיום היא בה חותכים את המעי בשני צידיו בצורת זיג זג. "הטכניקה מתבססת על חלוקת המעי לשניים לאורכו כאשר כל צד נשאר עם הספקת דם משלו. בכל מקרה שתי השיטות מטרתן להגדיל את שטח המגע של המזון עם המעי ולגרום לספיגה של האוכל כדי להפסיק את התלות בהזנה תוך ורידית", מסביר ד"ר ביליק.

הילד, בן 3 וחצי, חי עד היום באמצעות הזנה תוך ורידית, אך הזנה זו עלולה במשך השנים לגרום לסיבוכים בכבד לעיתים בהשתלת כבד ואף לגרום למוות. לאחרונה החלו לשלב בהזנה זו גם את תרופת המרשם "אומגוון" אשר משמשת להזנה.

מעי קצר יוצר בעיות ספיגה של אבות המזון, ירידה במשקל וסיבוכים הנובעים מחוסרים תזונתיים. "התסמונת לא נדירה. כחלק ממנה במקום מטר וחצי של מעי נשארים כעשרים ס"מ מה שלא מקנה ספיגה של אבות המזון וכן גורם לסיבוכים נוספים", הסביר ד"ר ביליק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully