וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט לחופי רצועת עזה ייצא הבוקר לדרכו

28.5.2010 / 2:28

המשט לעבר חופי רצועת עזה שתוכנן לצאת אתמול ייצא הבוקר. העיכוב נגרם בשל תקלות טכניות. בעקבות זאת דחו בצה"ל את יציאתן של ספינות חיל הים לעבר שבע ספינות המשט

המשט לחופי רצועת עזה ייצא הבוקר (שבת) לדרכו. זאת לאחר שאמש דחו מארגני המשט את צאתו לעבר חופי הרצועה וזאת בעקבות תקלות טכניות באחת הספינות. גרטה ברלין ממארגני המשט הודיעה כי שבע הספינות ינסו מחר לעגון בעזה. בעקבות הדחייה בצאתו של המשט לעבר עזה דחו בצה"ל את יציאתן של ספינות חיל הים לעבר שבע הספינות. עם זאת הכוחות נשארים בכוננות מלאה לקראת אפשרות שספינות המשט יצאו מוקדם יותר מהמתוכנן.

חברת הכנסת חנין זועבי המשתתפת במשט אמרה אמש כי "אנו מזהירים מפני התגרות ומטילים על ישראל את האחריות המלאה לשלומם ולביטחונם האישי של כלל משתתפי המשט. האיום בהשתלטות על הספינות ובמעצר המשתתפים במשט רק יחזק את הצורך ואת הנחישות, גם שלנו וגם של הקהילה הבינלאומית לשבור על המצור על עזה". ח"כ זועבי אמרה עוד כי "המשט ימשיך כמתוכנן ואנחנו ממליצים לישראל לא לעצור ולא להגיב בכוחנות ובאלימות האופייניים לה. כל פגיעה בספינות היא פגיעה בקהילה הבינלאומית והיא תוביל לגל של פעולות מחאה ולהתחזקות ההתנגדות הבינלאומית למדיניותה של ישראל".

בצה"ל ובמערכת הביטחון גיבשו ביום רביעי את מדיניות הכוחות לקראת הגעתו הצפויה של המשט הבינלאומי לרצועה. בתום הערכת מצב שקיימו הכוחות הוחלט כי חיל הים יקרא לכלי השייט לשוב על עקבותיהם, ואם יסרבו - ישתלטו כוחות צה"ל על האוניות.

עוד הוחלט שבמידה והמשט ימשיך בהפלגה ולא יישמע להוראות ספינות חיל הים, יובאו כלי השייט אל נמל אשדוד. הפעילים שעל סיפונם יטופלו על ידי משרד הפנים ויגורשו מישראל. כמו כן, במידה שהספינות ישאו מטעני סיוע לתושבי עזה, הם יועברו על תכולתם דרך מנהלת התיאום והקישור לרצועת עזה, לאחר בידוק ביטחוני.

בנמל אשדוד אליו יופנו ספינות המשט מתכוננים לקבל את הפעילים הנמצאים על הספינות ולצורך כך הקימה רשות האוכלוסין וההגירה מאהל גדול עם 16 עמדות בידוק ורישום, כולל עמדה אחת לאח"מים. גורמים ברשות אמרו לוואלה! חדשות כי "מרגע שכף רגליהם של משתתפי הספינה תדרוך בנמל, הנושא נכנס לטיפולנו". כאשר נוסעי המשט ייכנסו לנמל, הם יעברו בידוק ביטחוני ולאחר מכן הליך זיהוי ושימוע לפני הרחקה.

במהלך השימוע, נוסעי המשט יישאלו האם ברצונם לשוב חזרה למדינתם. נוסעים שישיבו בחיוב, יוסעו לנמל התעופה בן גוריון ויעלו על הטיסה הקרובה למדינתם. הערכת רשות האוכלוסין וההגירה היא שרוב המשתתפים יסרבו להתפנות מיד ויעדיפו את האופציה השנייה – להיכלא במתקן המשמורת "אלה" הסמוך לבאר שבע.

דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, הבהיר אתמול לוואלה! חדשות כי הדיפלומטים שיימצאו על המשט יועברו לטיפול הקונסוליות להן הם שייכים. "ברגע שיובהר מי האדם - הוא יטופל על פי החוק", הוא אמר. "אם יהיה חבר כנסת, יעמדו לו כל הזכויות המוקנות לו על פי הדין הישראלי. ברגע שיובהר מה מעמדו ואזרחותו של כל אדם הוא יטופל על פי הקבוע בחוק ויועבר לטיפול הקונסוליה שלו. אבל אם יימצא שעבר על החוק הוא ייאלץ להיות מגורש למדינתו".

עדכון ראשון: 21:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully