וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בשידור חי מהמשט שעושה דרכו לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.5.2010 / 11:33

מצלמה שהותקנה באחת מספינות המשט שעושה דרכו לרצועה, מתעדת את הפעילים. לפי הערכת חבר פרלמנט פלסטיני, המשט צפוי להגיע לחופי עזה מחר

המשט לפריצת המצור על עזה צפוי להגיע לאזורנו בין מחר למחרתיים. באחת מספינות המשט התקין הצוות מצלמה המתעדת את הנעשה על הסיפון. אתר המוקדש למשט משדר את המראות שקולטת המצלמה, כמו גם סרטים המתארים, לטענת הפעילים, את הסבל ברצועת עזה כתוצאה מהמצור הישראלי.

גורמים פלסטינים מסרו היום (שישי) כי שמונה הספינות המשתתפות במשט לרצועת עזה צפויות להגיע לחופי הרצועה מחר "למרות ההחלטה של קפריסין שלא לאפשר להן להתכנס במים הטריטוריאלים שלה". חבר הפרלמנט הפלסטיני ג'מאל חודרי, המכהן כיו"ר הוועד להסרת המצור על עזה, אמר כי להחלטה של קפריסין אין השפעה על הדרך שבה ישוטו הספינות לעזה. "הכל מתנהל לפי התוכנית", הוסיף. "הספינות יגיעו ביום שבת או בראשון לעזה, אם חיל הים לא יפגע בהן".

קפריסין אסרה אמש על אחת מספינות הסיוע לצאת משטחה לכיוון רצועת עזה, כך פורסם בגלי צה"ל. גורמים רשמיים בניקוסיה מסרו כי לא יתירו למארגני המשט לעבור במים הטריטוריאליים שלהם או לצאת עם ספינה קפריסאית.

גורמים מדיניים מירושלים הביעו אתמול סיפוק רב מההודעה של קפריסין, שלדבריהם "לא תשנה את נתיב המשט אך שולחת מסר ברור מבחינה מוסרית ופוליטית לראשי חמאס ולמנהיגי המשט". עוד הוסיפו בירושלים כי "אנו מביעים הסתייגות ברורה מטיבו של המשט ושאת נפש ממטרותיו. מדובר באחד ההישגים הדיפלומטים של ישראל וישנם מדינות נוספות שהביעו הסתייגות מקיום המשט. לעומתן, יש מספר מדינות, שאזרחיהן שותפים למשט, שלא גילו את האחריות הבינלאומית הנדרשת, ואת ההבנה המדינית עד כמה המשט עלול להיות הרסני לשלטונו של אבו מאזן, ולסיכויי השלום במזרח התיכון".

מוקדם יותר אמש נפגש מנכ"ל משרד החוץ, יוסי גל, עם שגרירי טורקיה, קפריסין, שבדיה ואירלנד, המדינות שמהן יצאו ספינות הסיוע. המנכ"ל הסביר כי ישראל מציעה למארגני המשט הטורקי לפרוק את חבילות הסיוע בנמל אשדוד ולהעבירן לאחר בדיקה ביטחונית, לשטח רצועת עזה. כמו כן, הוא הדגיש כי "לא נאפשר למשט להגיע לחופי עזה".

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully