וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלת אתכם?

ריבי מאיר וריני-חביב עמירן

28.5.2010 / 10:54

החתולה הוזה שאתם הטרף שלה? צמד מומחיות החתולים שלנו מכוונות את הציפורניים שלה למקום אחר

קיבלתי חתול כשהיה בן 3 חודשים ומאז אני והוא בלתי נפרדים. יום אחד בלעדיי והוא מטריף את כל הבית. בקיץ הההורים מתכננים טיול משפחתי לחו"ל והוא צריך להשאר לגמרי לבד רוב היום, גם אם מישהו יבוא לתת לו אוכל ולשחק איתו קצת. אני מודאגת

שלום לך וכל הכבוד על הקשר המעולה עם הגור המקסים שלך. קודם כל, הוא תמיד יאהב אותך. את מקסימה ומלאת אהבה והתחשבות! חתולים מרגישים זאת והוא תמיד יאהב אותך ולא משנה למשך הזמן שתעדרי בו מהבית.

חשוב מאד, יחד עם זאת, שתדאגי לו היטב למשך היעדרותך. הוא סומך עליך לחלוטין ואת בוודאי רוצה שיהיה לו טוב ובטוח עד שתחזרי ושוב תהיו יחד. יש אפשרות לשכור קט-סיטר אחראי ומקצועי, אשר זהו מקצועו והוא יודע כיצד לשמור ולדאוג לחתול , כאשר האנשים האהובים עליו נעדרים מהבית. כדאי מאד לשלם עבור שירות מלא ואחראי מסוג זה כדי לנסוע בשקט ובשלווה.
לרוב השירות כולל טיפול בצרכיו הפיזיולוגיים של החתול (אוכל ומיים טריים ונקיים בכל יום וגם ניקיון ארגז החול בכל יום) ובנוסף לכך ולא פחות חשוב – התייחסות אישית אוהבת ונכונה לחתול ולכל צרכיו הנפשיים וההתנהגותיים. הרבה מאד משחקים נכונים וכייפיים, אהבה וצ'ופרים ככל שמתאימים לגור והוא רוצה בהם. בדרך כלל זה מלווה עם התייחסות נוספת רגשית מתאימה ככל שהזמן מאפשר, לא פחות משעה בכל יום ועדיף שעה בבוקר ושעה בערב.

חשוב שהאדם אשר יעשה זאת יבוא מספר פעמים לפני נסיעתכם כדי שהמתוק יכיר גם אותו בנוסף להיכרותו איתך ובני משפחתך (כמו שציינת – קשייו עם אנשים חדשים) וכך גם תראי האם נוצר קשר טוב ביניהם ותהיי רגועה יותר. חשוב שאותו האדם ישלח לך sms בכל יום עם תמונת החתול ודו"ח קצר מה קורה וכך תהיו בקשר.

חפשי ואתרי כבר עכשיו אדם מקצועי ומנוסה ואחד אשר תרגישי שאת סומכת עליו – ואז תוכלי לנסוע בשלווה ובכיף.

יש לנו חתולה פרסית מעורבת, שכל הזמן נושכת אותנו. יכולים לשחק איתה שעה, ואז בשנייה היא משתנה ונושכת. זאת חתולה שמקבלת הכל (חוץ מזמן משחק, כיוון שאנחנו עסוקים), מהמזון הכי טוב ועד טיפול על כל דבר קטן. מה אפשר לעשות?

שני הנושאים שהעליתם מטרידים אוהבי חתולים רבים. ראשית, צריך להבין שעבור חתולים משחק זה לא משהו שניתן לוותר עליו. מדובר באימון לצייד וזה אומר - אורח חיים. אם הם לא עושים זאת באופן יזום או עצמאי (בעזרת מוצרים מתאימים שניתן לרכוש או ליצור לבד בבית) הם יירדפו וינסו לתפוס כל דבר חי אשר זז. בדרך כלל מדובר בפעילות בשעות הלילה (חתולים במקור הם גם ציידים וגם חיות ליליות) המכוונת אל הרגליים והידיים שלנו.

שנית, נושא שינוי מצב הרוח בין רוגע לנשיכות. גם הוא קורה בשל התנהגות טבעית אצל חתולים, אשר מכילים בתוכם צייד וגם חתלתול (שתמיד יישאר כך – קטן ומתוק) בעת ובעונה אחת וזה יכול להתהפך ולבוא לידי ביטוי ברוגע ובנכונות לליטופים ברגע אחד ומיד ברגע אחר התהפכות פיזית ממש ונשיכת ידיים.

מה עושים? קודם כל להבין. כל מה שציינת הן התנהגויות טבעיות. אז לא לכעוס בבקשה, לא לנהוג באלימות כלשהי (צעקות או חלילה אלימות פיזית) ולא פחות חשוב – לא לקחת את זה אישית
ולא להיעלב .

הפתרון – לספק לה שפע של פעילויות (משחקים) המיועדים לחתולים, וחשוב לזכור שלא כל מה שקונים בחנות הוא טוב לחתולים באופן אוטומטי.

יש חכות משחק ארוכות ומופלאות אשר בעזרת רבע שעה של הפעלה בעזרתכם – פעמיים ביום לפחות – ישרו על החתולה רוגע. יש גם פעילויות אשר ניתן להשאיר לה לשעות הלילה או כאשר אתם מחוץ לבית – מבוכים, מנהרות, ועוד ועוד אשר בתוכם חטיפים או משחקונים אהובים. חשוב גם לארגן הבית כך שהיא תוכל לעלות ולרדת ממדפים מדורגים לגובה וגם לרבוץ עליהם כדי לצפות בנעשה בחוץ ולהפעיל את חושיה. היא אכן נמרה קטנה, אבל לעולם לא תוכל לחיות בלעדיכם וצריכה אתכם כחלק מחייה.

ועוד טיפ קטן - למידת שפת הגוף שלה תועיל לכם כדי למשוך היד ברגע הקטן לפני הנשיכה. בקיצור, סבלנות, אהבה , אפשרויות לפעילויות (משחקים) והכל יהיה טוב. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully