וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה בגמלא: צה"ל יחקור כיצד פרצה האש

עידן אבני ויהושע בריינר

28.5.2010 / 1:21

אלוף פיקוד הצפון הורה על הקמת צוות בדיקה מיוחד שיחקור את הגורמים שהביאו לפרוץ השריפה בשמורת גמלא ברמת הגולן. צוותי הכיבוי עדיין פועלים להשתלט על הלהבות

אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט הורה אמש (חמישי) על הקמת צוות בדיקה שיבחן את הסיבות והגורמים לפרוץ השריפה היום בשמורת גמלא שברמת הגולן. בנוסף הצוות יגיש המלצות כיצד למזער ולצמצם את האפשרות להישנות מקרים דומים בעתיד.

האש עדיין ממשיכה לבעור גם בשעות אלו בשמורת גמלא ונחל דליות ברמת הגולן. עד כה עלו באש למעלה מ-20 אלף דונם של שמורות טבע, שטחי מרעה ושדות קוצים. בשעות האחרונות הצליחו הכבאים לתחום את האש באזור נחל דליות. אם האש לא תתפשט מעל פס ההפרדה שיצרו, יצליחו הכבאים להשתלט על הלהבות. במהלך הלילה ימשיכו הכבאים לסרוק את האזור ולכבות מוקדי שריפה קטנים בתקווה שעד הבוקר תכבה האש כליל.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, הורה אתמול לרשות שמורות הטבע והגנים להגיש תלונה במשטרה, בכדי שזו תחקור מי אחראי לשריפה. בנוסף, קרא השר ארדן לרמטכ"ל גבי אשכנזי להורות מיידית על פתיחת חקירת מצ"ח, שתברר האם האחריות לשריפה היא של גורמי צה"ל, אשר לא שעו לאזהרות רשות הטבע והגנים וקיימו אימונים באזור בעל סיכון גבוה להצתה ולהתפשטות אש, בשל תנאי מזג האוויר.

אסנת איתן מרשות הטבע והגנים מסרה, כי "בשלב מסוים היה חשש שהאש תפגע בנשרים שנמצאים בכלובים בשמורה. בעקבות כך פינינו 15 נשרים מהכלובים והחזרנו אותם רק לאחר שהאש התרחקה". בשעה זו מכונסים בכירי רשות הטבע והגנים ביחד עם מנכ"ל הרשות, אלי אמיתי בשמורת גמלא על מנת לבחון את האופן שבו יש להמשיך בפעולות החירום לכיבוי השרפה. בכוונתם לאמוד גם את הנזקים הרבים שנגרמו לשמורה.

עדכון ראשון: 21:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully