וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני השומרון קוראים לחזור לחסימת הצמתים

יהושע בריינר

27.5.2010 / 19:54

במסמך שחולק בשומרון קוראים רבנים וראשי יישובים להגן על ה"מקומות המאויימים" מפני הריסה של כוחות הביטחון. הרבנים מבקשים לא להגיע לידי עימות, אך לעשות הכל כדי לגרשם

תג מחיר "אאוט", ערבות הדדית "אין". במסגרת המאבק נגד ההקפאה והריסת מבנים, מפרסמים היום (חמישי) ראשי היישובים והרבנים בשומרון מהו המחיר שייגבה על כל הריסת בתים על ידי כוחות הביטחון. הקריאה בשומרון לחזור לנשק חסימת הצמתים מקבלת היום (חמישי) גיבוי נרחב מרבני השומרון וראשי היישובים.

"עם הגעת הידיעות על כוונת הרס במקום מסוים בשומרון, כולם נקראים לצאת במהירות למקום המאוים", כך נכתב בהודעה שהוציא ועד מתיישבי השומרון, תחת הכותרת "יוצאים למאבק".

במסמך שחולק קוראים רבני ויו"ר מזכירויות היישובים ל"ערבות הדדית" – יציאה משותפת לצומת הקרוב ליישוב, מניעת כניסה של כוחות נוספים ויציאתם של ההורסים. עם זאת, מבקשים ראשי הישובים והרבנים מהמפגינים "לא להיכנס לעימותים עם השכנים ובוודאי שלא עם כוחות הביטחון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
דרכי הפעולה וכיצד יש להתמודד עם כוחות הביטחון/מערכת וואלה, צילום מסך

המנשר מחולק לאחר שהמינהל האזרחי הוציא הודעה רשמית, לפיה בכוונתו להרוס כחמישים בתים במועצה האזורית שומרון, כשברקע הקפאת הבניה וחידוש המו"מ המדיני. בחודשים האחרונים פעולות ההריסה תפסו תאוצה. לפני כחודש נהרסו בשבי שומרון שישה בתים שבנייתם אושרה לאחר תחילת ההקפאה. כמה ימים אחר-כך נהרסו בגני מודיעין מספר בתי מגורים נוספים, ביניהם מבנה בן שלוש קומות שנבנה כחוק. לאחר תקופה ארוכה של שקט יחסי מתחמם שוב המאבק נגד ההקפאה.

מדובר בקריאה ראשונה מסוגה עליה חתומים כל ראשי הישובים ורבני השומרון. החתומים קוראים לפעילות מאורגנת על כל פעולת הריסה. "ארבעה חודשים בלבד לפני סיום ההקפאה, מבקש אהוד ברק להותיר אחריו אדמה חרוכה, עם חמישים בתי מגורים הרוסים", אומרים בוועד מתיישבי השומרון. "הציבור הישראלי מבין את האבסורד בעניין, ואנחנו שחשים הכי קשה את ההקפאה לא נאפשר זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully